חדשות בארץ

הפגנת המיליון | תמיכת ענק ברפורמה המשפטית: "ערב של זעקה גדולה"

עצרת ענק, ובה משתתפים מאות אלפים מתומכי הרפורמה המשפטית, נערכת הערב מול משכן הכנסת בירושלים

  • ו' אייר התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

עצרת ענק של מצביעי ימין בקריאה לקדם את הרפורמה במערכת המשפט נערכת הערב (חמישי) מול משכן הכנסת בירושלים.

בהפגנה משתתפים מאות אלפי מפגינים שהגיעו מכל רחבי הארץ. בעצרת נשאו דברים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

כן משתתפים השרים דודי אמסלם, ישראל כ"ץ, עידית סילמן, עמיחי אליהו, שלמה קרעי, גלית דיסטל אטבריאן, אורית סטרוק ואופיר סופר.

בהפגנה משתתפים גם ח"כים רבים מכל סיעות הימין ובהם מארגן העצרת ח"כ אביחי בוארון, יו"ר הקואליציה אופיר כ"ץ וחברי הכנסת טלי גוטליב, משה סעדה, חנוך מילבצקי, אריאל קלנר, אוהד טל, משה סלומון, לימור סון הר מלך, מיכל וולדיגר, צגה מלקו ועמית הלוי.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

שר האוצר סמוטריץ' נשא דברים בהפגנה: "תראו כמה כוח יש לנו. להם יש את התקשורת וטייקונים שמממנים הפגנות. לנו יש את רוב העם, שדורש מאיתנו ונותן לנו גיבוי מלא לתקן את מה שצריך לתקן".

"העם דורש רפורמה משפטית והוא יקבל אותה. אנחנו לא נוותר", אמר סמוטריץ'.

שר המשפטים לוין נשא אף הוא דברים בהפגנה: "הערב הזה הוא ערב של זעקה גדולה ותקווה גדולה. למעלה משני מיליון אזרחים הצביעו בקלפי בעד רפורמה משפטית במשאל העם האמיתי - הבחירות. יש לנו 64 מנדטים כדי לתקן את העוול".

לוין תקף את התנהלות האופוזיציה במגעים על פשרה ברפורמה המשפטית: "האופוזיציה אומרת כבר חודש 'לא' לכל דבר. כך לא מנהלים משא ומתן ענייני. אנחנו רוצים בית משפט לכולם, לא של צד אחד. מגיע לנו בית משפט שלא נותן זכויות לטרוריסטים, שלא מאפשר טקסי זיכרון עם משפחות של טרוריסטים".

(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)

יו"ר ועדת החוקה רוטמן אמר בנאומו: "בחודשים האחרונים שמענו כולנו כל כך הרבה שקרים. וכולנו באנו לכאן כדי לשמוע וכדי להשמיע מעט אמת. שתהיה בגדר מעט מן האור שדוחה הרבה מן החושך. יש כאלה שצועקים - דמוקרטיה, אבל שוכחים מהי דמוקרטיה. דיון פתוח בכנסת - זו דמוקרטיה.

"לקפוץ על שולחנות - זו לא דמוקרטיה. לנהל דיון פתוח באקדמיה - זו דמוקרטיה. כנסים שכולם חושבים שם אותו דבר - זו לא דמוקרטיה. ממשלה שנהנית מאמון הכנסת - זו דמוקרטיה. יועץ משפטי שמחליט הכל - זו לא דמוקרטיה. כששר פועל על פי שיקול הדעת שהעניק לו החוק ונושא באחריות אל מול הציבור זו דמוקרטיה. כשיועץ משפטי שאיש לא בחר ואיש לא יכול לפטר מחליט מה ראוי ומה סביר בלי שום אחריות - זו לא דמוקרטיה. למנות שופטים באמצעות נבחרי הציבור, בהליך פתוח ושקוף, זה דמוקרטיה. כששופטים יושבים בחדר חשוך ועושים דילים על מינויים של קרובי משפחה ומתמחים בשיטת חבר מביא חבר שמביא בן דוד זו לא דמוקרטיה".

"מעל שני מיליון איש שהצביעו למחנה הלאומי בשביל תיקון מערכת המשפט. זו דמוקרטיה", המשיך רוטמן. "קבוצה קטנה ורעשנית ששולטת במוקדי כח. זו לא דמוקרטיה. והמיליונים שהצביעו למפלגות המחנה הלאומי כדי שהנציגים שלהם ימשלו. הם צעקו "משילות!" והם רצו דמוקרטיה. לא בשביל שיהיו לשכות וכיבודים. לא בשביל שהשרים יהיו חותמת גומי להחלטות בג"ץ והיועצת המשפטית לממשלה אלא כדי שתקום ממשלה שתיישם מדיניות ימין בכלכלה, בביטחון ומעל הכל במערכת המשפט".

(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)

עוד הוסיף רוטמן: "בלי רפורמה במערכת המשפט, אנחנו נמשיך לבקש הריסת בתי המחבלים ולהלחם בטרור - ובג"ץ יגיד לא ולא. בלי רפורמה במערכת המשפט, אנו נמשיך לחוקק חוקים לשלילת אזרחות למחבלים - ובג"ץ יגיד אסור לכם. בלי רפורמה משפטית, אנו נמשיך לחוקק חוקים להשבת הביטחון לדרום תל אביב והתמודדות עם המסתננים הבלתי חוקיים - ובג"ץ יגיד מה פתאום. בלי רפורמה במערכת המשפט, אנחנו יכולים להגיע לאיזה הסכמות שנרצה בקואליציה, ואתם יודעים מה? אפילו עם האופוזיציה על חוק הגיוס, או על חוק האזרחות ובג"ץ יקרע את הצעת החוק לגזרים ויחזיר אותנו למשבר פוליטי שלא נוכל לעולם לצאת ממנו".

"בלי רפורמה במערכת המשפט - אנחנו לעולם לא נוכל לגשר על המחלוקות ביננו. ולכן אנחנו דורשים - דמוקרטיה. עם ישראל משווע לתיקון עומק במערכת המשפט שיבוא רק עם נחישות ואומץ לב לצד אורך רוח. אנחנו עומדים בפני הזדמנות בלתי חוזרת. הזדמנות של פעם בארבע שנים. המיליונים שהצביעו לימין אומרים היום אסור לנו לוותר. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אבל במקרה הזה אני חייב לומר לכם בנימה אישית הדרך לא כל כך ארוכה. זה לא סוד שתיקון מערכת המשפט זו משימה שאני עוסק בה כבר למעלה מעשור. זו משימת חיי, ואני אמשיך לקדם אותה בכל דרך", הוסיף רוטמן.

"ואתם, כל מי שהגיע וכל מי שרצה להגיע, אתם התקווה של המחנה הלאומי. אתם תדאגו שלא נוותר. אתם הכח שלנו. אתם העם. ובדמוקרטיה, העם מחליט", סיים רוטמן את דבריו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להפגנה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א׳! חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם".

תגיות:הרפורמה המשפטיתהפגנת המיליון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה