חדשות בארץ

דה סנטיס בביקורת על ביידן: "עלינו לכבד את זכותה של ישראל לקבל בעצמה החלטות"

מושל פלורידה, שצפוי להכריז בקרוב על התמודדותו לנשיאות ארה"ב, מתח ביקורת על הנשיא ביידן שהביע דעתו בנושא הרפורמה המשפטית: "אנחנו לא צריכים להתערב בנושאים חשובים כאלה". על יהודה ושומרון: "אלה אדמות היסטוריות של העם היהודי שנים רבות ואין שום היסטוריה פלסטינית שם"

דה סנטיס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דה סנטיס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מושל פלורידה, רון דה סנטיס, שצפוי להכריז בקרוב בקרוב על התמודדותו לנשיאות ארה"ב ב-2024 מטעם המפלגה הרפובליקנית, מבקר בימים אלו בישראל. דה סנטיס, שלא אחת הביע את תמיכתו בישראל, ערך הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים במסגרת השתתפותו בכנס בירושלים.

דה סנטיס מתח בדבריו ביקורת על הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, שהביע דעתו בנושא הרפורמה בישראל ורמז כי מדיניות ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היא להחליש את מערכת המשפט בארץ: "עלינו לכבד את זכותה של ישראל לקבל בעצמה החלטות לגבי המשילות שלה", אמר. "אתם מדינה חכמה - אתם תפתרו את זה. אנחנו לא צריכים להתערב בנושאים חשובים כאלה".

על מאמציו להביא להכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל, אמר הבכיר הרפובליקני כי "זה היה רגע השיא של התקופה שלי בקונגרס. ירושלים היא אכן הבירה המאוחדת של ישראל וזה הולך 3,000 שנה אחורה. עלינו לוודא שהשגרירות תהיה בירושלים".

בהתייחסו לאיום האיראני, אמר דה סנטיס: ''נשק גרעיני יהיה סכנה שלא נראתה כמוה באזור, זה איום על ישראל ועל אמריקה. כחבר קונגרס, אמרתי שהסכם הגרעין רק יחזק את איראן וזה מה שקרה. זרמו אליהם מיליארדי דולרים שהם השתמשו בהם כדי לממן טרור. הסכם הגרעין נכשל. צריך ללמוד מזה שאסור לחזק את איראן אלא להטיל עליה את האחריות וזה מה שארה"ב צריכה לעשות".

בסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הביע המועמד העתידי לנשיאות ארה"ב דעה נחרצת: "מתייחסים ליהודה ושומרון כשטח כבוש אבל זה רק שטח שנוי במחלוקת. אלה אדמות היסטוריות של העם היהודי שנים רבות ואין שום היסטוריה פלסטינית שם. בארה"ב אפשר ללמוד את התנ''ך וזה מעורר השתאות, אבל פה אפשר לראות את הדברים וזה קם לחיים. רואים את הקשר בן אלפי שנים בין עם ישראל וארץ ישראל. זה המקום שבו נולדה האומה היהודית".

תגיות:איראןארה"בג'ו ביידןהרפורמה המשפטיתרון דה סנטיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה