חדשות בארץ

חמש שנות מאסר בפועל לתושב ירושלים שפעל עבור חיזבאללה

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אחמד זהרה במסגרת הסדר טיעון. בנוסף לעונש המאסר בפועל, הוא נידון גם למאסר על תנאי וחולטו הכספים שנמסרו לו על ידי חיזבאללה

  • ה' אייר התשפ"ג
(קרדיט אילוסטרציה: shutterstock)(קרדיט אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר חמש שנות מאסר בפועל על אחמד זהרה, תושב ירושלים. הוא הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בכך שביקש לפעול עבור ארגון חיזבאללה בישראל. בנוסף, הוא נידון למאסר על תנאי וחולטו הכספים שנמסרו לו על ידי חיזבאללה.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם, רופא שיניים במקצועו, יצר קשר עם אסיר משוחרר שגר בלבנון ואמר לו כי הוא מעוניין ליצור קשר עם אנשים מחיזבאללה על מנת לפעול עבורם בישראל. במסגרת הקשר בין הנאשם לחיזבאללה הוא התבקש לבצע משימות שונות, בין היתר, העברת עדכונים על המצב בירושלים, ביהודה ובשומרון ודיווח על הפרות סדר שהתרחשו בירושלים.

כמו כן, הנאשם נתבקש לעקוב אחרי שגרת יומם של קצינים בכירים במשטרה ובצבא ולדווח על כך לאנשי החיזבאללה. הקשר בין הנאשם לארגון הטרור הלבנוני פסק כעבור מספר שנים וחודש במהלך חופשת ירח הדבש שלו בטורקיה, אז תיאם הנאשם קבלת כסף וטלפון סלולרי בו הותקנה תוכנת הצפנה כדי שיוכל לעמוד בקשר עם מפעיליו. 

לאחר שזהרה שב לישראל הוא יצר קשר עם אנשי חיזבאללה, אך נעצר טרם קבלת משימות נוספות. כאמור, הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב שעלולה להיות לתועלת האויב ויציאה שלא כדין ללבנון. בשלב הטיעונים לעונש הדגישה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אביעד דוויק, את הפוטנציאל של המידע שהנאשם יכול היה להעביר ואת החשש מפני "מדרון חלקלק" שיכול להוביל לביצוע פעולות נוספות בעתיד. 

הפרקליטות ציינה את המוטיבציה הגבוהה שהפגין הנאשם ביצירת הקשר עם החיזבאללה כדי לבצע פעילות ביטחונית נגד ישראל, את תקופת ההפעלה הממושכת על ידי הארגון ואת העובדה כי תעודת הזהות הישראלית שבחזקתו העניקה לו את האפשרות להסתובב במדינה בחופשיות. בית המשפט קיבל את עמדת התביעה ביחס לעונש שיש להטיל על זהרה; הוא קבע, בין היתר, כי "גם אם הידיעות המדוברות אינן ברף חומרה גבוה מבחינת הסיכון לביטחון המדינה, עצם הנכונות למסור אותן לחיזבאללה היא החשובה שכן היה בה כדי להכשיר עקרונית את הקרקע מבחינת החיזבאללה לגיוס המשיב לשורותיו תוך הבנה לנכונות אפשרית למתן ידיעות נוספות בעתיד, מה גם שמדובר בידיעות שאנשי חיזבאללה ביקשו כך שחזקה שהידיעות נדרשו להן, כאשר העבירה בה הורשע הנאשם היא עבירה שעניינה 'מסירת ידיעה לאויב שעלולה להיות לתועלת האויב'".

תגיות:ריגולחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה