הידברות לנוער

הידברות לנוער: איך זה שאני מתפלל ושום דבר לא קורה?

כולנו היינו רוצים שהתפילה שלנו תתקבל בשמים, ותביא לשינוי המצב כבר באותו יום. במציאות, זה בדרך כלל לא ככה. למה מתפללים ולא תמיד זה מתגשם? הנה כמה מן הסיבות

  • ד' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לכולנו יש משהו שאנחנו ממש רוצים שיקרה. אנחנו חושבים על זה די הרבה, לפעמים מנסים לעשות משהו שיגרום לזה לקרות, וברגעים שקטים כשאנחנו לבד עם עצמנו מדברים עם ה' ומבקשים ממנו שיעזור לנו. הרי ה' הוא בורא העולם, והוא יכול לעשות הכול, והוא אוהב אותנו כמו אבא. ולמרות כל זאת, לפעמים הימים עוברים ואנחנו רואים ששום דבר לא משתנה, ואז אנחנו אולי תוהים עם עצמנו 'מה קרה לתפילה שלנו? היא הלכה לאיבוד? לא נשמעה? למה מה שביקשנו לא מתגשם?'.

אז לפני הכול, כדאי לדעת שה' אוהב שאנחנו מדברים איתו ומתפללים אליו, כי זה מקרב אותנו אליו, זה מראה שאנחנו מאמינים בו ויודעים שהוא היחיד שיכול באמת לעזור לנו ולשנות את המצב. עצם התפילה נחשבת לפעולה רוחנית חיובית, שמקרבת אותנו לבורא עולם.

ועכשיו, לשאלה 'למה זה לא מתגשם?' יש כמה תשובות, ונציין כמה מהן. דבר ראשון, מי אמר שהתפילה לא התקבלה? לפעמים התפילה כן התקבלה אבל עדיין לא הגיע הזמן הנכון שזה יתרחש במציאות. לפעמים יש לה' סיבות, שלא תמיד אנחנו מבינים או יודעים, שבגללן העיתוי הטוב ביותר להתממשות הבקשה היא במועד מאוחר יותר. ואז כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא להמתין בסבלנות. דבר נוסף, לפעמים אנחנו מבקשים משהו שהוא נראה לנו דבר טוב, אבל בעצם זה מזיק לנו. לא תמיד אנחנו יכולים לקלוט שזה יעשה לנו רע. יש הרבה מקרים שאנשים רצו משהו שלא קיבלו, ורק אחרי הרבה שנים הם גילו איזה מזל שהם לא קיבלו את מה שרצו. אבל יש גם מיקרים שלא תמיד זוכים לראות או להבין למה הדבר הזה הוא לא לטובתנו, ונשאר לנו לסמוך על ה' שהוא יודע הכי טוב, ורוצה הכי טוב בשבילנו. סיבה נוספת היא, שיש דברים שכדי שנקבל אותם צריך כמות מסוימת של תפילות, ולכן אנחנו צריכים לא להתייאש, ולהמשיך להתפלל לה', באמונה ובתקווה.

למה התפילה שלי לא מתקבלת? הרב זמיר כהן משיב:

קראו גם:

מתפללים ולא רואים את הישועה?

תגיות:הידברות לנוערתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה