חדשות בארץ

הסוף למסרונים המזויפים: החל מהיום – כל שליחת סמס תחייב זיהוי

עד היום קיבלתם מסרונים לרכישת קנאביס רפואי או הלוואה מיידית בתנאים אטרקטיביים? ממחר זה כבר לא יהיה אפשרי. כך תעבוד השיטה החדשה של משרד התקשורת, שרוצה לעשות סוף ל"גנבי האשראי" 

  • ד' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי מאיתנו לא מקבל מדי יום מסרון מחברה אנונימית המציע לרכוש "קנאביס רפואי" או אפילו "הלוואה מיידית בתנאים אטרקטיביים"? במרבית המקרים מדובר במסרוני ספאם מזויפים ואנונימיים שנועדו לפתות אותנו להקליד פרטי כרטיס אשראי, לבצע העברות לחשבונות פייפאל או למסור פרטים אישיים.

הוראת מינהל חדשה של משרד התקשורת שתיכנס לתוקף החל מהיום (שלישי) אמורה לעשות סוף לתופעה הזאת, על ידי כך שתחייב את החברות העוסקות בהפצת מסרוני סמס בישראל לבצע זיהוי אמין בשיטת "הכר את הלקוח" (Know Your Client) לפני רכישת חבילת שיווק בסמס.

מטרת ההוראה החדשה היא לחשוף את זהות מפיץ ההודעות, מספר הטלפון ממנו נשלחות ההודעות ואימות בעל כרטיס האשראי המשלם באמצעות סיסמה חד-פעמית אקראית (טכנולוגיית 3D Secure).

אז איך זה יעבוד? כל מפרסם שיבקש לרכוש חבילת שיווק בסמס לראשונה, יידרש לעבור תהליך על ידי חברות הפצת המסרונים. זיהוי הלקוח יתבצע באמצעות מפגש וידאו מצולם, הצגת שתי תעודות מזהות ואישורים המוכיחים בעלות על עסק או תפקיד מורשה בארגון המבקש לרכוש את חבילת השיווק.

כמו כן, ייאסר שיגור מסרונים שיווקיים תוך שימוש במספרי טלפון לא מזוהים או שמות המכילים תווים, סימנים או אותיות לטיניות שלא עברו אימות ודאי. בנוסף, הגישה למערכת הפצת המסרונים תחייב אימות דו-שלבי הכולל סיסמאות חזקות בלבד ומנגנון נעילת חשבון באופן אוטומטי לאחר חמישה ניסיונות כניסה שגויים.

תגיות:סמסספאם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה