חם ברשת

אם לילד אוטיסט חושפת את ההשפלה שעבר בנה: "פעם ראשונה בחיי שנשבר לי הלב מבפנים"

נורית בן דוד, אם לילד עם צרכים מיוחדים שהוא 'עולם ומלואו', כבר רגילה שנועצים בה עיניים בגלל הילדים ולא מתרגשת מהמבטים המאשימים, אלא שתקרית עם אישה בתחנת דלק ברעננה - הצליחה בפעם הראשונה בחייה, לשבור לה את הלב

בתמונה: תדהר המתוק בתמונה: תדהר המתוק
אא

נורית בן דוד, אם לילד עם צרכים מיוחדים שהוא 'עולם ומלואו', כבר רגילה שנועצים בה עיניים בגלל הילדים. 

בדרך כלל, היא לא נעלבת, אך תקרית שאירעה לאחרונה הצליחה להוציא אותה משלוותה. בפוסט מעציב ברשתות החברתיות סיפרה בן דוד על הרגע שבו יצאה עם בנה תדהר לתחנת 'דלק ג'ו' ברעננה - המקום שמכיר אותה, ויודע את 'הנוהל'. "אני לא נעלבת כשנועצים בי עיניים בגלל הילדים, הם יכולים לשבת באמצע הכביש וכולם יצפרו - לא זזה לי אפילו שערה. אני יודעת שככל שאלחץ הסיטואציה תחמיר ותהיה קשה שבעתיים, להם וגם לי.

"כל היום החזקתי מעמד ולא לקחתי את תדהר "לדלק ג'ו" ברעננה. זה המקום הקבוע שאליו אנחנו נוסעים בבוקר אחרת לא ייצא מהרכב לבית הספר, וניסיתי הכל. לא הולך. הנסיעה הזו חייבת להתקיים. השלגון קראנץ' ודונטס אוראו יגיעו לקופה. הם כבר מכירים את הנוהל וכבר לא אומרים לי שהדונטס "קפוא" ואולי נחמם. אין סטיות תקן. ככה, כמו שזה, בסדר הזה".

ואז היא נשברה. תדהר ביקש והיא נסעה לשם איתו. 

"הוא פתח את חגורת הבטיחות, ושעט לכיוון החנות", היא משחזרת. בן דוד אמנם יצאה אחריו, אך בחורה שיצאה ונתקלה בדלת הרכב הפתוחה שתדהר השאיר אחריו - צעקה לעברה: "תגידי לבן שלך שהוא לא נולד באוטובוס".

בן דוד, שהובכה קלות, התנצלה ואמרה: 'הוא עם צרכים מיוחדים', אך הבחורה לא ויתרה. "בסדר, הבנתי. אבל תלמדי אותו לסגור דלתות". ברגע זה מביטה בה בן דוד במבט ספק כעוס ספק מרחם ושואלת: "את הבנת את מה שאמרתי הרגע?", בציפייה למעט אמפתיה. 

"אני הבנתי שהוא נולד באוטובוס", אמרה.

"הוא אוטיסט" - התפרצה בן דוד בכאב, והבחורה? הסתובבה והלכה. 

שניות לאחר מכן היכתה בה ההכרה הכואבת. "פעם ראשונה בחיי שנשבר לי הלב מבפנים. מהאטימות, מהשפיטה, מהביקורת, מחוסר הסבלנות שקיימת כאן, מהעובדה שמצאתי את עצמי מתנצלת מול אישה שאני לא מכירה. שקראתי לו אוטיסט. 

כי הוא לא.

הוא עולם ומלואו", היא מסכמת. 

כצפוי, הרשת התרגשה והציפה אותה בחיבוק וירטואלי ובמילים מחממות לב במיוחד. חלק מהן צירפנו לכם לכאן:

 

 

תגיות:השפלהאוטיסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה