חדשות בארץ

אחדות רק בדיבורים? אנשי יש עתיד והעבודה נעדרים מרשימת הזוגות הפוליטיים בטקסי יום הזיכרון

מיזם "אנחנו שנינו מאותו העם" שואף לכך שחברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה יגיעו בצוותא לבתי העלמין ולטקסי הזיכרון. הרשימה גדלה בהדרגה, אולם נציגי המפלגה הגדולה באופוזיציה לא הביעו עניין להצטרף

לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברי כנסת נוספים הודיעו היום (שני) על הצטרפותם למיזם המאחד, הקורא לחברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה להגיע ביחד לבתי העלמין הצבאיים בטקסי יום הזיכרון. הרשימה המתארכת אינה כוללת את חברי הכנסת של יש עתיד ומפלגת העבודה, וחלקם תלו זאת בסיבות טכניות. על פי הדיווח ב"מקור ראשון", זו אינה הסיבה האמיתית וההנחיה באה מלמעלה.

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית הודיע שיגיע בצוותא עם ח"כ פנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי לטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד יגיע ביחד עם ח"כ שרן השכל מהמחנה הממלכתי לטקס שיתקיים בבית החייל בתל אביב.

חברי הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ומתן כהנא (המחנה הממלכתי) יגיעו יחד עם שר התרבות מיקי זוהר לטקס הזיכרון לחללי בני ברק. ח"כ קטי שטרית הודיעה כי היא מחפשת שותף מהאופוזיציה שיגיע איתה לבית העלמין בעפולה.

עוד ברשימה: ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, שיגיע יחד עם ח"כ משה אבוטבול לבית העלמין ברמלה; ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), שתגיע עם ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) לבית העלמין ברעננה; וחברי הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) ומשה סולומון (הציונות הדתית), שיגיעו לחלקה הצבאית בה קבור אחיו של ביטון, אברהם ז"ל.

יוזמת 'הזוגות הפוליטיים' בטקסי יום הזיכרון היא בהובלת עיתונאי "מקור ראשון", אלישיב רייכנר, ח"כ ביטון ופורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות. ב"מקור ראשון" דווח כי נעשתה פנייה לכמה מחברי יש עתיד להצטרף למיזם והיא נענתה בתחילה בחיוב. אלא שבהמשך הם חזרו עם תשובה שלילית, בטענה כי כל חברי הכנסת של הסיעה שובצו כבר לבתי העלמין ולטקסים ברחבי הארץ.

לדברי רייכנר, "מול ההתגייסות המיידית למיזם של חברי הכנסת במחנה הממלכתי, בלטה חוסר היענות למיזם מצד יש עתיד. גם חבר כנסת שרצה להשתתף, וכבר שודך לחבר קואליציה, נסוג בו כשגילה שרוח המפקד במפלגה היא לא לתת פומביות למהלכים כאלה".

תגיות:יום הזיכרוןיש עתידהמערכת הפוליטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה