סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "לשון הרע זו מחלה ממארת. איך עוצרים את הטירוף הזה?"

"מילים קשות פוגעניות מפחידות, מבהילות, בלי שום פילטרים ואחריות, נזרקות לאוויר ויוצרות פה מהומה", כתב השחקן המתחזק. "איך עוצרים את הטירוף הזה? שוברים את ההגה חזק ב-180 מעלות ומתחילים לקחת אחריות"

  • ב' אייר התשפ"ג
בעיגול: אביב אלוש (צילומים: shutterstock / פלאש 90)בעיגול: אביב אלוש (צילומים: shutterstock / פלאש 90)
אא

השחקן המתחזק אביב אלוש פרסם פוסט מרגש על פרשת תזריע-מצורע. "הפרשות שעוסקות בצרעת בטומאה והטהרה", פתח. "הדבר הידוע הוא שהצרעת הייתה מגיעה בעקבות דיבור של רכילות ולשון הרע".

"מה העניין של רכילות ולשון הרע? ולמה זה כל כך חמור? ומה שווה המילה שלנו בימים האלה?", המשיך אלוש. "בשבוע שעבר דיברנו על שמירת הברית וברית המילה, ובהמשך ישיר אנחנו שוב מגיעים לברית המילה. המילה והמילים שיוצאות לנו מהפה. מילה טובה יכולה לברוא מציאות ממש ולהחיות בן אדם שנמצא במצב לא טוב, מילה אחת יכולה לשנות לו את כל ההרגשה וכמובן שלהיפך – מילה אחת לא טובה יכולה להרוג... כמו בני הנוער שעברו חרם כזה או אחר... אפילו של כמה מילים בודדות באיזו קבוצת ווטסאפ, פייסבוק או אינסטגרם".

"בעולם המערבי ואצלנו בפרט שקילת מילים כבר מזמן חלפה מן העולם, כל התרבות שלנו מבוססת על רכילות וכותרות בומבסטיות כדי להשיג רייטינג על חשבון אנשים", הוסיף השחקן. "הכל מותר בשם חופש הביטוי, ואם לתקשורת מותר ולהנהגה הפוליטית מותר – כל אחד, למען האינטרס שלו, יגיד כל שעולה על רוחו כדי לקדם את עצמו. זו מחלה ממארת שאנחנו רואים אותה היום במלוא הדרה על המקלדות והטוקבקים ברחובות, ובכלל בתחושה הכללית שאופפת אותנו".

"מילים קשות פוגעניות מפחידות, מבהילות, בלי שום פילטרים ואחריות, נזרקות לאוויר ויוצרות פה מהומה, והכל בגלל אי לקיחת אחריות על ה-מילה. איך עוצרים את הטירוף הזה? שוברים את ההגה חזק ב-180 מעלות ומתחילים לקחת אחריות, שמים פוקוס על כל מילה שיוצאת לנו מהפה. כולנו נופלים שם ולכולנו יש ים של עבודה בנושא. ואם נתחיל לשים לב למילים ונשאל את עצמנו: האם המילה שאני הולך להגיד יוצרת מציאות חיובית? מביאה חמצן? חמלה, חיבור, אהבה, אחדות, מחילה, משהו? או שהיא מייצרת שנאה, פירוד, פחד וחבריו? ככה יתחיל השינוי האמיתי והריפוי שאנחנו כל כך זקוקים לו".

לסיום כתב אלוש: "הבורא שלנו מבקש מאיתנו את זה, הוא מזהיר אותנו בלי סוף, והסימנים והכתובות כבר יותר מדי זמן על הקיר – ועדיין אין לקיחת אחריות. תאמינו לי שהגיע הזמן כבר מזמן – האזהרות ימשיכו להגיע, ובצורה יותר ברורה ויותר כואבת. אז למה אנחנו מחכים? שמה יקרה? מלחמה כללית? עוד פיגועים חלילה? יש ביכולתנו להשפיע טוב על המציאות אם ניקח אחריות על ה-מילה. אז מי לה'...?".

תגיות:לשון הרעפרשת תזריע-מצורעאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה