חדשות בארץ

אפרת רז כותבת לנעם הי"ד: "כמעט שנה של כאבי פנטום. כאבים מטורפים של געגוע"

"נתת את כולך לעם ישראל", כותבת אפרת רז לבעלה נעם הי"ד. "אלפי־אלפי אנשים רוצים להתבשם מאורך, ללכת בדרכך, לגעת ברז של נעם"

  • ב' אייר התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

אפרת רז, אלמנתו של נעם רז הי"ד, כותבת לבעלה, לוחם ימ"מ, שנהרג במהלך פעילות מבצעית סמוך לג'נין.

"כמעט שנה מאז נשמתך עלתה השמימה. ומאז - ויהי נעם. נהיה יותר נעם בארץ", פותחת רז את מכתבה, שפורסם ב'ידיעות אחרונות'.

"כמעט שנה של כאבי פנטום. כאבים מטורפים של געגוע. אתה חסר כל רגע. ומצד שני - אתה מופיע יותר ויותר במציאות.

"כמו בקבוק בושם שהתנפץ ועכשיו כולם מתבשמים מאורו הטוב, הפכת למודל. להשראה. אלפי־אלפי אנשים רוצים להתבשם מאורך, ללכת בדרכך, לגעת ברז של נעם.

"אתה יודע, פתחתי איתך קבוצה בווטסאפ – 'יוזמות ומפעלים לעילוי נשמתך'. יש מאות כאלו! מעבר לעשרות רבות של קבוצות שבאות למטע הזיתים שלך לשמוע עליך, כבר יש רחוב על שמך, בתי ספר על שמך, יסודי וחטיבה צעירה, בית כנסת, שלושה ספרי תורה שהוכנסו לעילוי נשמתך והרביעי בדרך, אמבולנס נט"ן ואמבולנס לבן, אופנועם - אופנועי הצלה, מינילנס, יחידת מתנדבים על שמך, 36 תינוקות הקרויים על שמך (מהם 6 בנות), שירים שנכתבו עליך והולחנו, סיומי ש"ס רבים, כרמים שניטעו ומצפורים ופינות נוף בכל רחבי הארץ, מרוצים, גני כושר ועוד ועוד. מיזמים רבים בתחומי הספורט, החינוך, הצבא, התורה, הרפואה והחקלאות.

"נעם, רוב האנשים האלו, שכל כך טורחים למענך, לא הכירו אותך מראש", ממשיכה האלמנה. "והם מכל הקשת הישראלית והיהודית - חילונים, חרדים, דתיים לאומיים, שמאל וימין, מהארץ ומחו"ל, מבוגרים, נוער וילדים. כבר כמעט שנה אני חווה איך לכולם אכפת, איך כולם אוהבים ומחבקים, איך כולם יחד מאוחדים.

"אני חווה את העם היפה שלנו ואיך הצלחת להניע אותו לעשות עוד טוב. ממש נעם = נוע עַם.

"מה יש בך, נעם, שככה נגעת בכולם? הרי חיית רק 47 שנים קצרות. אבל ימים ארוכים. ניצלת כל רגע, נתת לכל רגע משמעות.

"חיית כמו 4 אנשים בו זמנית, מְאַחֵד הפכים: לוחם ימ"מ חד, נועז ואמיץ, 23 שנים קוטל את הרע, ומצד שני פרמדיק ביחידה ובאזרחות במקצועיות ובעדינות, מציל חיים, מוסיף טוב, בן תורה מחובר לקודש, לשמיים, ומצד שני חקלאי חרוץ נטוע ברגבי הארץ והאדמה.

"מסור לציבור כל כולך 24/7, ועם זאת מסור לבית, איש משפחה למופת - להורים, לזוגיות, למשפחה. כשרוני, אחראי, חכם ועמוק, אך עם נשמה של ילד, שובב עם חיוך ענק, צחוקים עם הומור משובח.

"מוכשר בכל תחום, ולא מחזיק מעצמך במאום. עסוק בדברים הגדולים, ורואה את הפרטים הקטנים והאנשים השקופים.

"לימדת אותנו בענווה גדולה, לחיות בפשטות, בצניעות ובפנימיות אמת גדולה. בהתמסרות - לכל אחד. לכל דבר. נתת את כולך לעם ישראל, ממש חייל של עם ישראל.

"היית מחובר לכולם ומחבר את כולם. כמה אנחנו צריכים אותך! במיוחד בימים אלו. את העין הטובה שלך שרואה כמה טוב יש במציאות, את השורשיות והארצישראליות, את הרֵעות, המשפחתיות, הצניעות, הנקיות והאמיתיות, את העמל, ההתמדה והנחישות - להיות הגרסה הכי טובה של עצמך. פשוט. להיות. טוב. ולעשות טוב.

"נֹעמי, אתה כמו מראָה, מזכיר לנו מה יש בתוכנו - מי אנחנו. לְמָה אנחנו. בשקט שלך, החוסר העצום שלך צועק לנו להמשיך את דרכך. דרכי נעם. אוהבים אותך כל כך", מסיימת האלמנה את דבריה המרגשים.

תגיות:אפרת רזנועם רז הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה