חם ברשת

ויראלי: מהי הסיבה המפעימה לכך שתלמידים ויתרו על השתתפות בגמר האליפות העולמית ברובוטיקה?

יש כבוד: קבוצת תלמידים דתיים שיצאו לייצג את ישראל בתחרות הרובוטיקה העולמית F.R.C ביוסטון העפילו לגמר, אך ויתרו לחלוטין על ההשתתפות, כי משחקי הגמר נערכו ב... שבת

  • ב' אייר התשפ"ג
דוכן ההסברה של הקבוצה על השבת (קרדיט: קני גרין)דוכן ההסברה של הקבוצה על השבת (קרדיט: קני גרין)
אא

מעורר השראה: קבוצה של תלמידים דתיים מבית הספר התיכון אמית מודיעין, שיצאה לייצג את ישראל בתחרות הרובוטיקה העולמית F.R.C ביוסטון, העפילה לגמר אך ויתרה לחלוטין על ההשתתפות בו, כי משחקי הגמר נערכו ב... שבת. תלמידי הקבוצה השאירו מכתב מיוחד שהוקרא במהלך התחרות, ובו נימקו את הסיבה לכך שוויתרו על ההשתתפות בגמר.

במהלך משחקי הגמר הקריא הכרוז את מכתבם של התלמידים הדתיים: "אנחנו קבוצה מסורה של צעירים מישראל שעבדו קשה להשתתף בתחרות הרובוטיקה. אנו באים מרקע דתי ואמונתנו היא חלק משמעותי ממי שאנחנו. השבת היא סמל מיוחד במסורת היהודית. בשבת אנו מתנתקים ומתמקדים בעולמנו הרוחני, במשפחותינו, בא-ל ובקהילות שלנו. בשל כך הנבחרת שלנו לא תהיה נוכחת ולא תשתתף בתחרות. אנו קוראים לכם לבקר בדוכן שלנו וללמוד שם יותר על השבת. אנו רוצים להודות על האפשרות להיות כאן ולברך את כל הנבחרות המשתתפות שהפכו את הארוע לכל כך מעורר השראה בשבילנו ואנו מאחלים הצלחה גדולה לכל הקבוצות בתחרות. תודה, טריגון 5990".

בתגובה, מאות היושבים בקהל, נציגים מכל רחבי העולם, ושאר הקבוצות נעמדו ומחאו כפיים למכתב ולהחלטה של התלמידים. המנחה סיים: "תודה לכם טריגון, שנתתם לנו תזכורת חשובה מאוד על החשיבות של דברים שמחוץ לרובוטיקה".

הסרטון הפך לויראלי תוך שעות ספורות, ויצר גל של קידוש ה' על סולם הערכים של התלמידים.

ד"ר ליאור הלוי, מנהל אמית מודיעין, מסר: "אני גאה בתלמידים שהחליטו לוותר על החלום למען הערכים. הם עבדו קשה מאוד כדי להגיע לגמר, אבל העבירו לכל הנבחרות מהעולם את המסר שהערכים והאמונה קודמים לכל''.

תגיות:שבתרובוטיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה