חדשות בארץ

השופט סולברג קבע: מועד הבחירות הבאות - באוקטובר 2026

לאחר דיונים בנושא קבע יו"ר ועדת הבחירות, השופט נועם סולברג, כי כהונת הממשלה היא בת ארבע שנים. הוא דחה בכך עתירה, לפיה יש לאפשר לממשלה לכהן חמש שנים בשל התפטרות הממשלה הקודמת

סולברג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סולברג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט נועם סולברג, קבע היום (חמישי) כי במידה והממשלה הנוכחית תמלא את ימיה, הבחירות הבאות יתקיימו ב-27 באוקטובר 2026.

הקביעה נדרשה בעקבות עתירה של עורך דין פרטי, לפיה כהונת הממשלה הנוכחית צריכה להיות בת חמש שנים, שכן לטענתו על פי החוק יש לקחת בחשבון את מועד התפטרות הממשלה הקודמת.

שאלה זו נובעת מלשון סעיף 36 לחוק-יסוד: הכנסת, הקובע כי אם "החליטה הכנסת להתפזר, תהיה תקופת כהונתה של הכנסת שלאחריה עד לחודש חשוון הקרוב שלאחר גמר ארבע שנים מיום הבחירה". בענייננו, הכנסת ה-24 החליטה להתפזר קודם שמלאו ימיה, והבחירות לכנסת ה-25 התקיימו ב-1 בנובמבר 2022.

המבקש, עו"ד בנימין שור, טען כי יש לראות את חודש חשוון כיחידה שלמה אחת שאינה ניתנת לפירוק; לכן, בעת קביעת מועד הבחירות הבא יש 'לדלג' על חודש חשוון התשפ"ז, החל בתום 4 שנים ממועד הבחירות האחרון, ולהמשיך לחודש חשוון המלא הבא, בשנת התשפ"ח, החל בתום כ-5 שנים ממועד הבחירות.

בהחלטתו הכריע סולברג, כי תקופת כהונתה של הכנסת תהיה ארבע שנים מיום היבחרה. בהתאם לכך הוא קבע כי "תקופת כהונתה של הכנסת כפי שנקבעה בחוק-היסוד היא הבסיס ואין לסטות ממנה אלא בנסיבות שלא ניתן לקיים את הבחירות בעיתן".

תגיות:בחירותהכנסתועדת הבחירות המרכזיתנועם סולברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה