חדשות בארץ

לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים: עשרות אתרי מורשת בגולן ישופצו

עשרות אתרי הנצחה ואנדרטות ברמת הגולן ישופצו וישודרגו לקראת חודש אוקטובר, בו ימלאו 50 שנה למלחמת יום הכיפורים

  • כ"ט ניסן התשפ"ג
(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

פרויקט מקיף של אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, יחד עם קק"ל ובשיתוף המועצה אזורית רמת הגולן: עשרות אנדרטאות לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים, הפזורות ברחבי רמת הגולן, ישופצו וישודרגו.

במהלך הפרויקט, אתרי ההנצחה שהוקמו לאחר המלחמה ומספרים את סיפורי הקרבות והנופלים, יעברו שדרוג משמעותי. בין האתרים שיעברו הליך שדרוג משמעותי: חטיבה 7 צומת קצביה, אנדרטה 679, אנדרטה חטיבה 188 עליקה, תל סאקי, עמק הבאכה, כוח נתי ונוספים.

המטרה היא להשלים את העבודות עד לחודש אוקטובר, בו יצוינו בכאב 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, שגבתה את חייהם של 2,689 חללי מערכות ישראל.

אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אמר: "מלחמת יום הכיפורים גבתה מעם ישראל מחיר יקר. אתרי המורשת של המלחמה הנוראה ברמת הגולן הפכו עם השנים לנכס צאן ברזל ולמוקדי עליה לרגל עבור המשפחות השכולות, הציבור הרחב וכן תיירים המגיעים מכל העולם. כחלק מהכנות משרד הביטחון לציון 50 שנים למלחמה, אנו יוצאים בפרויקט רחב, בשיתוף פעולה עם קק"ל והמועצה האזורית רמת הגולן, שיכבד ויוקיר את זכרם של חללי מלחמת יום הכיפורים".

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי, הוסיפה, "חללי צה"ל הקריבו למען המדינה והעם את ההקרבה הגדולה ביותר שאפשר לתת - את חייהם. עלינו כחברה להחזיר להם ולבני משפחותיהם, ולא במעט, על אותה הקרבה. קק"ל פועלת ללא לאות על מנת לכבד ולהנציח את זכרם של חללי צה"ל, ואנו גאים לקחת חלק יחד עם משרד הביטחון במיזם החשוב הזה להנצחת חללי מלחמת יום כיפור. זו אחת המשימות החשובות שלנו בתור עם, להוקיר ולהכיר את המורשת שלנו, את המלחמות שלנו, ובעיקר את סיפורם של האנשים שבזכותם אנחנו כאן".

מחבקים וזוכרים! לקראת יום הזכרון ארגון הידברות קורא לכם להצטרף למען החיילים הלומי הקרב ומשפחותיהם, זוכרים את הנפטרים, ומחבקים את החיים! לחצו כאן, או חייגו: 073-222-1212

תגיות:חלליםמשרד הביטחוןאנדרטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה