חדשות בארץ

השרה רגב: "במקום לאחד את העם, לפיד בוחר לפלג ולהסית"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע שלא יגיע לטקס המשואות ביום העצמאות: "השרה רגב, הכיסא שלי יישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה". רגב: "עדיין מושיטה אליו את ידי ומזמינה אותו לחגוג איתנו ועם כל עם ישראל בארץ ובעולם"

לפיד, בעיגול: רגב (צילומים: אבשלום ששוני ויונתן זינדל, פלאש 90)לפיד, בעיגול: רגב (צילומים: אבשלום ששוני ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

"במקום שיאחד, יחבק ויביא לחיבור בעם, יאיר לפיד בוחר לפלג, לשקר ולהסית, וחבל. ועדיין אני מושיטה אליו את ידי ומזמינה אותו לחגוג איתנו ועם כל עם ישראל בארץ ובעולם את אירועי ה-75 למדינת ישראל". כך הגיבה בצהריים (רביעי) שרת התחבורה והשרה הממונה על אירועי ה-75 למדינת ישראל, מירי רגב, על הודעתו של יו"ר האופוזיציה כי לא יגיע לטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.

בהודעתו תירץ לפיד את החלטתו להיעדר מהטקס בוויכוח הפוליטי, והאשים כי הטקס נועד לשרת את הממשלה. בפנותו לרגב באמצעות התקשורת אמר לפיד: "הכיסא שלי בטקס המשואות יישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה. אני אוהב את מדינת ישראל אהבת נפש, אבל בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזויף לא יכסה על זה. אם אחדות ישראל הייתה כל כך חשובה לכם, לא הייתם מפרקים את הדמוקרטיה שלנו והייתם הולכים לעבוד בשביל אזרחי ישראל".

לפיד טען, בנוסף, כי הועברה הנחיה על ידי רגב לצוותי ההפקה לפיה אם יהיו מחאות נגד הממשלה במהלך הטקס – השידור החי ייפסק ותוקרן החזרה הגנרלית שהוקלטה מראש. זאת לדבריו כדי להסתיר את המחאה.

רגב דחתה את דבריו של יו"ר האופוזיציה: "יאיר לפיד לצערי מנותק ממה שקורה. הוא משקר ולא מכיר את העובדות. במשך 20 שנה הטקס מוקלט החל מהחזרה הגנרלית. גם בשנה שעברה, בתקופתם, הטקס היה מוקלט. אין כוונה לשדר הקלטה, היא נועדה לגיבוי בתקלות קיצון כפי שקיים בכל האירועים הגדולים בעולם".

השרה הוסיפה כי מדובר בטקס ממלכתי שנותן ביטוי לכל הדעות: "חשוב לי לתת ביטוי לחברה כולה. אין ימין, שמאל, פריפריה או מרכז. כולם באים לידי ביטוי, כי הטקס הוא מעל מנהיג זה או אחר או מפלגה כזו או אחרת. זה טקס עבור המדינה ועבור כל האזרחים. אני מודעת לוויכוחים ולביקורות, אבל אני מבקשת מכולם לשים הכל בצד".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הגיב אף הוא על דבריו של לפיד: "החלטתו מעמיקה את הקרע בעם ומביאה לעוד שנאת אחים מיותרת. העובדה שהוא יורד בסקרים היא נקודת אור שמראה לכולנו שדרכו הלא אחראית אינה מקובלת על רבים מאזרחי ישראל. בימים הלא פשוטים שלנו כעם, כל מי שרואה את עצמו כמנהיג חייב לפעול לאחדות ולהפסקת השנאה בינינו."

תגיות:יאיר לפידמירי רגביום העצמאותטקס המשואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה