חדשות בארץ

"אי אפשר להישאר אדיש": בנו של השאה האיראני ניחם את משפחת די

בן השאה האיראני, השוהה בישראל, הגיע לביקור תנחומים בבית משפחת די ששכלה את האם לוסי והבנות מאיה ורינה הי"ד. בשעות הבוקר הוא הגיע לכותל המערבי ועמד בצפירה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה

(צילום: אריאל זנדברג, לע"מ)(צילום: אריאל זנדברג, לע"מ)
אא

רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני המנוח שהודח במהפכה האסלאמית ב-1979, הגיע היום (שלישי) לביקור ניחומים אצל בני משפחת די ביישוב אפרת כשהוא מלווה ברעייתו יסמין. בכניסה לבית המתין אבי המשפחה ליאו די, שהודה על הביקור. פלהווי השיב לו: "רעייתי ואני מנחמים את משפחתך על האובדן הנורא. יהי רצון שהזיכרונות של לוסי, רינה ומאיה יהיו ברכה לאנושות ויובילו לשלום".

בן השאה, שהגיע אתמול לביקור בישראל, שוחח עם די על החשיבות לייצר שיח בין האנשים הפשוטים. "אני מאמין שאפשר לייצר טוב בעולם כשמייצרים מפגשים והידברות", אמר פהלווי והוסיף: "ביקשתי לבוא ולנחם כי אי אפשר להישאר אדיש מול האסון שנכפה על משפחתך".

את בני הזוג פהלווי ליוותה שרת המודיעין, גילה גמליאל, שפנתה לדי וציינה בפניו: "הרצח הנורא של בנות המשפחה זעזע רבים בעולם שביקשו להביע סולידריות אנושית שמגנה את הרצח. כולנו עומדים בסולידריות עם משפחת די ועימך, ליאו, עם ההשראה שאתה מעניק לעם ישראל כולו. ביקור התנחומים ותמיכתם של יורש העצר האיראני ורעייתו מהווים צעד חשוב וסמלי".

הבוקר הגיעו פהלווי ורעייתו לביקור ברחבת הכותל המערבי. את פניו של בן השאה קיבלו רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב. פהלווי קיבל הסבר על חשיבות הכותל המערבי לעם היהודי לאורך הדורות ועל מציאות החיים בירושלים כעיר שמכבדת את חופש הפולחן לכלל הדתות.

בזמן הצפירה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, עמד יורש העצר האיראני ברחבת הכותל לצד הדגל המרכזי יחד עם מאות מתפללים. רב הכותל המערבי נשא עימו פרק תהילים, ויחד הם התפללו לשלום האומות והעמים בין ישראל לאיראן.

יורש העצר חתם בספר האורחים של הכותל וכתב: "לשלום, לחופש, לביטחון, כבוד האדם, לחיות ביחד. אני מברך את אנשי איראן וישראל". הביקור הסתיים בסיור שערך עם השרה גמליאל במסלול החדש במנהרות הכותל המערבי.

תגיות:איראןמשפחת דיליאו דירזה פהלווי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה