חדשות בארץ

סערה בטיסה | טייס אל-על לנוסעים: "השואה יכולה לקרות רק בדיקטטורות, אנחנו נלחמים על הדמוקרטיה בישראל"

במהלך טיסה לניו יורק הפתיע הקברניט את הנוסעים כשאמר כי "דברים כמו השואה יכולים לקרות רק בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית". שרת התחבורה מירי רגב: "הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית"

אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

מקומם: קברניט טיסת אל-על 007 לניו יורק השווה היום (שלישי), במהלך טיסה, בין השואה למחלוקת הפוליטית בישראל על הרפורמה המשפטית. זאת בניגוד מוחלט למתבקש מתפקידו והאיסור להביע דעה אישית. החברה תקיים בירור עם הטייס, דורון גינזבורג, ויתכן שהוא אף יושעה.

גינזבורג, בן לניצול שואה, הפתיע את הנוסעים לאחר ההמראה כאשר פנה אליהם במערכת הכריזה ואמר: "אני מבקש להזכיר את יום השואה מאחר ודברים כמו השואה יכולים לקרות רק בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים בישראל כדי שהיא תישאר מדינה דמוקרטית".

הדברים הועברו לידיעת הנהלת החברה כמו גם לשרת התחבורה מירי רגב, שפנתה לאל-על ודרשה לטפל בנושא. לדברי רגב, "הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית פעם אחר פעם". גורמים במשרד התחבורה ציינו כי השרה שוחחה עם הנהלת אל-על ומצפה כי החברה תפעל בהתאם ותכבד את היותה חברה לאומית.

מדוברות אל-על נמסר בתגובה: "חברת אל-על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא של מי מאנשיה במסגרת עבודתם, ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה. אל-על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה ומשקפת את הפסיפס הישראלי כולו".

הטייס פרסם הערב הודעת התנצלות והביע צער על הדברים: "אני, כבן לניצול מחנה המוות בוכנוואלד מוטי גינצבורג, מודע לחשיבות יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ביום זה כולנו מתייחדים עם זיכרון השואה והקורבנות. ברצוני להבהיר שלא הייתה לי כל כוונה לפגוע באף נוסע בדברים שאמרתי בזמן הוצאת המטוס לטיסה, ואני מבקש להתנצל מעומק ליבי בפני מי שנפגע מדברי. תודה על תשומת הלב".

פרשן חדשות 12, עמית סגל התייחס אף הוא לנושא: "לכרוז לנוסעים, ביום השואה, כאשר אתה יודע בוודאות שרבים מהם לא סבורים כמוך, רק כי אתה יכול, זה הביטוי המובהק ביותר לתפיסה האמיתית של הטייס הנ"ל שדעתו שווה יותר ורק היא ראויה להישמע. לזה ייקרא מאבק למען הדמוקרטיה. מרוב דבשת יש לנו כאן גמל מעופף".

תגיות:השואההרפורמה המשפטיתאל-על

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה