חדשות בארץ

חילופי אש בג'נין: כוחות הביטחון סיכלו פיגוע שעמד להתרחש בטווח הזמן המיידי

שלושת חברי חוליית המחבלים נתפסו בפעילות של כוח מיחידת דובדבן ואנשי שב"כ לפני שהוציאו אל הפועל פיגוע מטענים. שמונה פלסטינים שניסו לפגוע בחיילי צה"ל נורו במהלך חילופי האש

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

פיגוע שעמד לצאת אל הפועל בטווח הזמן המיידי בהובלת חוליה של הג'יהאד האסלאמי ממחנה הפליטים בג'נין סוכל היום (שני) על ידי כוחות הביטחון. הפעילות בוצעה על ידי כוח משולב של חיילי צה"ל מיחידת דובדבן והצנחנים, מסתערבי משמר הגבול ואנשי שירות הביטחון הכללי.

גורמי הביטחון הגדירו את תוכנית הפיגוע כ"משמעותית". הכוח עצר שלושה מבוקשים שעוסקים בייצור מטענים ואמצעי לחימה. הרשתות הפלסטיניות דיווחו כי העצורים הם אחמד ג'ראדאת, מוחמד ג'ראדאת ועבדאללה אבו נאעסה. השלושה נתפסו בבית בו הסתתרו, בסמוך למבנה של אונר'"א במחנה הפליטים.

שר הביטחון יואב גלנט שיבח את פעולת הכוח: "בפעולתם המהירה והאמיצה במחנה הפליטים בג'נין, לוחמי צה"ל ושב"כ מנעו פיגועים קשים נגד אזרחי ישראל. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל זמן ובכל מקום כנגד כל איום".

במהלך הפעולה נתקל הכוח בירי מצד חמושים פלסטינים שכלל שימוש ברימונים. במקום התפתחו חילופי אש כבדים. מקורות פלסטיניים דיווחו, כי לפחות שמונה מחבלים נפגעו. אין נפגעים לכוחותינו. למקום הוזנקו שני מסוקי קרב כדי לסייע לכוחות במידת הצורך, אך לא דווח אם הם התערבו בחילופי האש.

על פי גורמי הביטחון, החוליה שנעצרה היום לא קשורה לפיגוע בבקעת הירדן בו נרצחו בנות משפחת די.

תגיות:ג'ניןטרורצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה