השואה

חשיפה מזעזעת: תינוקות יהודים נרצחו - כדי לספק דם לחיילים גרמנים שנפצעו בחזית

כמה מכם שמעתם על קבר האחים הענק וויריצה שברוסיה - שבו נמצאו 1362 גופות של יהודים שנרצחו בשואה בדרך מזעזעת ביותר, על ידי ניקוז דם מגופם?

בתמונה: חלק מהשקים שמולאו בעצמות אדם, בקבר האחים הענק הי"דבתמונה: חלק מהשקים שמולאו בעצמות אדם, בקבר האחים הענק הי"ד
אא

כולנו שמענו על מחנות ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, בוכנוואלד, בולצאנו, ברגן-בלזן וגם על הפחות מתוקשרים כמו אבנזה, בולצאנו ופלאשוב למשל - אבל כמה מכם שמעתם על מקום ידוע לשמצה בשם וויריצה (באנגלית: vyritsa) שהתגלה סמוך לסנט פטרסבורג שברוסיה?

ודאי מעטים מכם שמעתם על קבר האחים המצמרר הזה, שבו נחשפו גופות של 1362 יהודים, וביניהם 675 תינוקות וילדים, שנרצחו בדרך אכזרית במיוחד - הדם נוקז מגופם עד תום בשיטתיות, כדי להציל חיילים גרמניים שנפצעו בחזית. 

הקורבנות - כמעט כולם ללא פצעים גלויים - נמצאו עירומים וללא נעליים על ידי צוותי חיפוש בכפר נובאיה בוריה, במחוז לומונוסובסקי שבאזור לנינגרד.

צוותי חפירה מיוחדים שנשלחו לחפור במקום, מילאו 50 שקים בשרידי אדם - גולגלות ועצמות. ראש צוותי החפירות ויקטור איונוב אמר בתקשורת כי "אנחנו חופרים וחופרים, ואין לזה סוף. תינוקות ובני נוער.

"מאות ניספו במקום בעקבות איבוד דם כרוני. סמוך לכאן היה מחנה ריכוז של ה-SS. אני מאמין שהילדים האלה הושארו בחיים כדי לספק שירותי מנות דם קבועות לחיילים וקצינים גרמניים שנפצעו".

 

"רוב הנפגעים המבוגרים היו נשים, כולל לפחות שלוש שהיו בהריון", מסביר איונוב. "לא היו פצעי ירי על הגופות, ורק בקומץ מהקורבנות היו סימני קבלת מכות. לרוב אין אינדיקציה לסיבת מותם".

מתנדב בשם סרגיי ברגובוי, שעבד בפועל באיסוף העצמות, אמר כי "השרידים היו מוטלים בערימות. הייתי מזועזע לחלוטין, למרות כל הניסיון שלי בחפירת קברי אחים. הדבר הכי קשה לעיכול והכי מסתורי כאן הוא שלא הקשישים ולא ההיסטוריונים המקומיים, זוכרים משהו ממה שקרה כאן".

"אין ראיות בארכיון הצבאי. אני לא מבין למה אף אחד בכלל לא יודע כלום על מה שקרה פה", הוא מוסיף. תיאוריה אחת היא שהקורבנות מתו מרעב במהלך החורפים הקשים שאחזו ברוסיה לאורך מלחמת העולם השנייה, אבל מומחים הציעו ששרידי הילדים הם ככל הנראה ממחנה הריכוז "עירוי דם" המרושע Vyritsa, ליד Gatchina שבו יותר מ-300 'אסירים צעירים' בגילאי תינוקות עד 14 - הוחזקו למטרה אחת: שאיבת דם עבור חיילי וקציני הוורמאכט.

במחנה הזה הילדים הקטנים הורשו להיות מלווים על ידי אימותיהם. אחד הניצולים סיפר כי אחותו אלנה, מתה שם במרפאה. "היא התחננה בפניי. 'בבקשה, אלכסנדר, קח אותי מכאן. לא נשאר לי דם. אבל הם המשיכו לבוא אליה בשביל עוד. היא מתה ביום המחרת'".

בין כל הגופות גילו מומחי החפירה תג שנושא עליו את המספר 1410, אך עדיין לא ברור מה המשמעות שלו. 

תגיות:רצחילדיםשואהמחנהעירוי דם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה