חדשות בארץ

בנו של השאה האיראני הגיע לישראל: "באתי לחלוק כבוד לקורבנות השואה"

רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני שהודח במהפכה האסלאמית, הגיע לישראל, וישתתף בטקס הזיכרון הממלכתי ביד ושם ליום השואה

רזא פהלווי (קרדיט: shutterstock)רזא פהלווי (קרדיט: shutterstock)
אא

רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני שהודח במהפכה האסלאמית ב-1979, הגיע היום (שני) לביקור היסטורי בישראל וישתתף בעצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא יצחק הרצוג.

פהלווי כתב הלילה בעמוד הטוויטר שלו כי הוא מגיע לישראל "כדי להעביר מסר של ידידות מהעם האיראני, לעבוד יחד עם מומחי מים ישראלים על דרכים להתמודד עם הניצול לרעה של המשטר את משאבי הטבע של איראן, ולחלוק כבוד לקורבנות השואה ביום השואה. אני רוצה שעם ישראל ידע שהרפובליקה האסלאמית לא מייצגת את העם האיראני. ניתן להצית מחדש את הקשר העתיק בין עמינו, לטובת שני העמים. אני נוסע לישראל כדי למלא את תפקידי לקראת אותו עתיד טוב יותר".

בנו של השאה, שמתגורר כיום בארצות הברית, יגיע לישראל כאורח של שרת המודיעין גילה גמליאל שציינה כי היא מעריכה את החלטתו האמיצה לבקר לראשונה בישראל: "יורש העצר מסמל מנהיגות אחרת מזו של משטר האייתוללות ומוביל ערכים של שלום וסובלנות בניגוד לקיצוניים השולטים באיראן".

פלהווי נתפס עדיין כתקוותם של איראנים ליברלים רבים. באיראן דווח לאחרונה על ביטוים פומביים חיוביים לשלטון אביו, מוחמד, שנאלץ לעזוב את המדינה בעקבות המהפכה. טרם הביקור בישראל התייחס בנו של השאה המודח לנעשה היום באיראן בכלל וליחס לישראל בפרט: "העם האיראני שואף לממשלה שתכבד את מורשתו עם שמירה על זכויות אדם וכיבוד המגוון הדתי והתרבותי, בין היתר באמצעות שיקום יחסי השלום והידידות עם ישראל ושכנותיה האחרות של איראן".

בנו של השאה לשעבר הוסיף, בהתייחסו לביטויים הנשמעים אצל תושבי איראן: "מיליוני בני ארצי עדיין זוכרים שחיו לצד חבריהם ושכניהם היהודים-איראנים לפני שהמהפכה האסלאמית קרעה לגזרים את מרקם החברה שלנו. יש דחייה של המדיניות האנטי-ישראלית והאנטישמית הרצחנית של המשטר, והם כמהים לחילופי תרבות, מדע וכלכלה עם ישראל. איראן דמוקרטית תבקש לחדש את קשריה עם ישראל ועם שכנינו הערבים. לדעתי, היום הזה קרוב".

תגיות:איראןיום השואהרזה פהלווי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה