בריאות ותזונה

נחשפה הדיאטה של הסלבס: מה זה דיטוקס, ולמה זה מסלק רעלים מהגוף בצורה מהירה?

אם עוד לא שמעתם על דיטוקס, כדאי לכם: מדובר בתהליך ניקוי רעלים שמתבצע באמצעות 'אתחול מחדש' של הרגלי האכילה שלנו וגורם לגוף להיפטר מדלקות, לסלק רעלים ולשרוף שומנים

אא

תהליך ה-DETOX בעצם לקוח מהמילים דה-טוקסיפיקציה שהוא בתרגום חופשי ניקוי רעלים. 

במסגרת הליך הניקוי מתבצעות בגוף שלוש פעולות שמייצגות שלוש מטרות עיקריות: דלקות נמנעות, מערכת העיכול מתנקה והשומנים נשרפים. 

הדלקות שעליהן אנחנו מדברים הן דלקות שמוגדרות 'שקטות' - כאלה ש'מתבשלות' בגוף על אש נמוכה עד שהן מתפרצות ועושות בו שמות. הניקוי שעוזר לזה הוא צריכה של ירקות ועלים ירוקים כמו מלפפון, ברוקולי, עשב חיטה, סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, עירית, שמיר ועוד. 

בדיטוקס מקובל שכל דברי החלב למיניהם גורמים לדלקות שקטות ולכן, כדי להימנע מיצירתן, עלינו להימנע כליל מצריכה של מוצרי חלב. והיות והשאיפה היא לנקות כליל את מערכת העיכול, אנשי "הדיטוקס" דוגלים בהתרחקות תמידית מגלוטן ובשר בקר - שלטענתם, מביאים חולאים רבים לגוף. 

אם ברצוננו להגביר את שריפת השומנים, בדיטוקס יש מושג שנקרא סירטפוד - מזונות שמכניסים את הגוף למצב של פירוק רקמת שומן. המושג הזה נגזר מחלבון ואנזים בשם סירטואין שנקשר באופן ישיר עם שריפת שומנים. 

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לדיאטת העל הזו, וסלבס רבים בארץ ובעולם הצליחו להיפטר מהקילוגרמים בגופם בזכות זה. 

כמה עובדות שאולי לא הכרתם על הסירטואין:

1. מעכב ייצור של טלומרים - ה'פקקים' שנמצאים בקצה הכרומוזומים ובעצם אחראיים על תהליך ההזדקנות. 

2. הסירטואין הם קבוצת גנים שנמצאים בגופנו במצב של 'תרדמת'. מתי הם מתעוררים? כשאנחנו נמצאים במצב של סכנה. 

3. כשהגנים האלו מזהים מצב של סכנה, הם מפעילים את האנזימים של המשפחה, והאנזימים מתחילים לפעול על חידוש תאים, שיפור יכולת הזיכרון, מניעת מחלות ואפילו הארכת תוחלת החיים. 

"תזונה שעשירה באנזימי סירטואין בעצם משפרים את היכולת המטבולית שלכם", אומרת תזונאית אמריקנית הוליסטית בשם קלי לה ווק. "בעבר חשבנו שאפשר להפעיל את האנזים הזה רק באמצעות צומות, אבל כעת מתברר שאפשר להפעיל אותו גם על ידי מזון".

אז מה אוכלים? כמובן שהרשימה ארוכה הרבה יותר, אבל הנה כמה מהמזונות שיעזרו לכם לעורר את הסירטואין ולגרום לו לעבוד על שריפת השומנים בגופכם - אבל אל תשכחו לקרוא את הכללים שלמטה, כדי להיצמד לשיטה בצורה האופטימלית. אם רק תאכלו את המזונות שמגבירים את האנזים מבלי לשנות אורח חיים, השיטה לא תעבוד. 

חלק מהמזונות שמעלים את רמת הסירטואין הם: שוקולד מריר, צלפים, תפוח ירוק, פירות הדר לסוגיהם, קייל, שייק ירוק, כורכום, יין אדום, דובדבנים, תותים, כוסברה ופטרוזיליה. 

אופן ביצוע השיטה:

בשבוע הראשון מומלץ לצרוך אך ורק שייקים ירוקים, וארוחה אחת ביום (ובכל מקרה לא לעבור את האלף קלוריות ליום).

לאחר מכן אוכלים שלוש ארוחות ביום ועוד שתי ארוחות ביניים, וגם אז - לא עוברים אלף קלוריות ביום, ומעדיפים צריכה של שייקים ירוקים. 

באופן הזה ייווצר גירעון קלורי, והשומן יישרף הודות לפעילות אנזימי הסירטואין. 

תגיות:תהרעליםעליםסילוקדיטוקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה