חדשות בארץ

נתניהו למדליקי המשואות ביום השואה: "הרצון לכלותנו לא מש מן העולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש את מדליקי המשואות יממה לפני העצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה: "הסיפור האישי שלכם שזור בסיפור התקומה הלאומית שלנו"

(קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ)(קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) פגישה עם מדליקי המשואות של העצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג, עם נושאת דבר השורדים ונושא תפילת "ק-ל מלא רחמים". בפגישה השתתף גם יו"ר יד ושם, דני דיין.

נתניהו שמע את סיפוריהם המרגשים והאמיצים של שורדי השואה טובה גוטשטיין, בן ציון רייש, יהודית סולברג, ראובן בונפיל, יפים גימלשטיין ומלכה רנדל, שידליקו את המשואות בעצרת הממלכתית מחר בערב ביד ושם, בפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ושל נושאת דבר הניצולים שושנה וייס ונושא התפילה "ק-ל מלא רחמים" אפרים מול.

ראש הממשלה פנה אל מדליקי המשואות: "כשאני שומע את הסיפורים שלכם אני שואל את עצמי, ולדעתי כל אחד שואל את עצמו: מה היה קורה אם אני הייתי שם? האם אני הייתי יכול למצוא את הכוחות להציל את עצמי או להציל אחרים? זה בכלל לא מובן מאליו. לכן הסיפור שלכם הוא מופת לרוח האנושית, ולתעצומות הנפש שטמונות בתוך העם שלנו".

"הסיפור האישי שלכם שזור בסיפור התקומה הלאומית שלנו, ואין לזה המחשה טובה יותר. הרצון לכלותנו לא מש מן העולם, הוא פשוט לובש צורה, משנה צורה מדור לדור, אבל מה שהשתנה זו היכולות הקולקטיבית שלנו להגן על עצמנו, להדוף את מבקשי נפשנו. זה השינוי הגדול שחל עם שובנו לכאן".

נתניהו סיכם: "אני רואה את הסיפור הלאומי כבבואה של הסיפור האישי שלכם, ולהיפך. אני לא יכול להגיד לכם שלא יהיו ניסיונות נוספים להשמיד אותנו, כי הם מתקיימים כל הזמן, אבל אני רואה בסיפור שלכם – סיפור השואה והתקומה – את הערובה הגדולה והטובה ביותר להמשך הקיום שלנו".

תגיות:יום השואהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה