חדשות בארץ

מפלגת העבודה פרשה משיחות ההידברות על הרפורמה בבית הנשיא

במפלגת העבודה נימקו את הפרישה מהשיחות ב"הסכמות שנרקמות הרחק מהציבור וללא ידיעה". בית הנשיא: "הבית ימשיך להיות פתוח בפני כל מי שחפץ להיות חלק מההידברות"

הרצוג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הרצוג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

צוות המשא ומתן של מפלגת העבודה הודיע היום (ראשון), כי הוא פורש משיחות ההידברות בסוגיית הרפורמה המשפטית שנערכות בבית הנשיא. זאת עוד בטרם נציגי המפלגה נטלו בהן חלק בפועל.

במכתב ששיגר הצוות לנציגי בית הנשיא נכתב: "למרות הספקות הגדולים שהבענו לאורך כל הדרך בנכונות הממשלה והקואליציה לגבש הסכמות לאומיות רחבות, בחרנו להצטרף להליך ההידברות בבית הנשיא, מתוך דאגה עמוקה, תחושת אחריות לאומית ורצון למצוא פתרונות מוסכמים למשבר החוקתי המתקרב שעלול לשנות את המשטר הדמוקרטי בישראל".

"למרות כל זאת אנו למדים על שיחות אשר נעשות במחשכים ואף על הסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור, ללא מעורבותנו, מה שמעלה את החשש לפגיעה בהליך המשא ומתן ואף בדמוקרטיה הישראלית. דברים אלה אינם עולים בקנה אחד עם העמדות הברורות שהפגנו לאורך כל הדרך באשר לקווים האדומים שאין לחצות ולעמדות העקרוניות שבהן לא ניתן להתפשר".

הצוות של מפלגת העבודה הורכב מחברי הכנסת גלעד קריב ואפרת רייטן, שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן וד"ר תמר הוסטובסקי בר. יחד עם יו"ר המפלגה מרב מיכאלי, הם כתבו כי "לנוכח דפוסי ההתנהלות הללו אין טעם בהמשך הניסיון שלנו להשתתפות בשיחות ואנו מודיעים על משיכת השתתפותנו בהליך ההידברות".

בית הנשיא מסר בתגובה לדברים: "בית הנשיא פתוח וימשיך להיות פתוח בפני כל מי שחפץ להיות חלק מההידברות במטרה להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן".

תגיות:מפלגת העבודהיצחק הרצוגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה