חדשות בעולם

"לא מאבד תקווה": זה העיתונאי היהודי שנכלא ברוסיה באשמת ריגול

אוון גרשקוביץ' הוא העיתונאי היהודי מה'וול סטריט ג'ורנל' שנכלא ברוסיה באשמת ריגול. במכתב ראשון למשפחתו שבארה"ב, כתב גרשקוביץ' כי הוא נשאר אופטימי ולא מאבד תקווה. אמו בתגובה: ""אלה המילים של הבן שלי, לא מישהו אחר אומר לי. ורוחו זורחת"

אא

אוון גרשקוביץ' (31) - עיתונאי יהודי מה'וול סטריט ג'ורנל' שנכלא ברוסיה באשמת ריגול - כתב למשפחתו מכתב ראשון שבו הוא מדגיש כי הוא נשאר אופטימי למרות הכל. "אני רוצה לומר שאני לא מאבד תקווה", כתב גרשקוביץ' להוריו במכתב בן שני העמודים. "אני קורא, מתעמל, ואני מנסה לכתוב. אולי סוף סוף, אני הולך לכתוב משהו טוב".

גרשקוביץ' נעצר על ידי שירותי הביטחון הרוסיים, בעת שישב במסעדה בעיר יקטרינבורג - בעוון ריגול לטובת מדינה זרה. דבר כליאתו של גרשקוביץ' היכה בתדהמה רבה את הוריו - אלה מילמן ומיכאיל גרשקוביץ', שניהם מהגרים סובייטים שהיגרו לפילדלפיה. "אני מרגישה שמחה גדולה על זה שסוף סוף שמעתי ממקור ראשון מה שלום הבן שלי", אמרה מילמן בראיון שנעשה עמה ברשת חדשות WSJ בארה"ב, בתגובה למכתב הראשון שקיבלה ממנו. "אלה המילים של הבן שלי, לא מישהו אחר אומר לי. ורוחו זורחת".

הוריו של גרשקוביץ' הוריו של גרשקוביץ'

עוד שיתפה מילמן כי בנה כתב לה על האוכל בכלא. "אמא, למרבה הצער, לטוב ולרע, הכנת אותי היטב לאוכל בכלא. בבוקר, לארוחת הבוקר, הם נותנים לנו חיטה מוקרמת חמה, דגני שיבולת שועל או דייסה חיטה. אני זוכר את הילדות שלי".

את אהבתו לשפה ולתרבות הרוסיים גילה גרשקוביץ' דווקא בזמן שגדל בניו יורק ובניו ג'רזי, בזכות הוריו שדיברו את השפה בבית. אמו, אלה, ברחה מברית המועצות באמצעות מסמכים ישראליים כשהייתה בת 22. לפני הבריחה סיפרה כי הוריה שמעו על כך שיהודי ברית המועצות עומדים להיות מגורשים לסיביר. בשל השמועות הללו החל גל עזיבה מאסיבי של יהודי ברית המועצות, וגם אביו של גרשקוביץ', מיכאיל, מצא את עצמו עוזב את מדינתו בגל ההגירה ההוא. 

"אוון אהב את רוסיה, וחלם לדווח מכאן", כך אמר פיוטר טאוור, קולגה של גרשקוביץ' שעמו עבד בעיתון 'מוסקבה טיימס'. 

האימה שהטילה רוסיה הקומוניסטית על יהודי ברית המועצות, לא שככה במהרה. שנים רבות יעברו מרגע נפילת הקומוניזם ועד שאמו של גרשקוביץ' תיקח אותו בהתרגשות לאחד הבניינים שתמיד פחדה לבקר בו כנערה: בית הכנסת. "כנערה אמרו לי שכל מי שייכנס לבית הכנסת, יצולם וייעצר על ידי השירות החשאי. לא התקרבתי לשם מעולם בגלל זה".

בינתיים הותר לפרסום כי עורכי דינו הרוסיים מורשים להיכנס אל תאו של גרשקוביץ', אך הם היחידים לעת עתה. ממשלת ארה"ב דוחה מכל וכל את ההאשמות נגד גרשקוביץ' וטוענת כי מדובר בתפירת תיק וכי הוא 'נעצר שלא כדין'. 

תגיות:עיתונאיריגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה