חדשות בעולם

כחלק מניסוי חברתי, אישה גרה במערה במשך 500 ימים: "לא יודעת כלום על העולם"

ביאטריס פלאמיני בת ה-50 חיה במערה מתחת לאדמה כחלק מניסוי שנועד לבחון את ההשפעות של בידוד ממושך. אחרי שנה וחצי היא יצאה מהמערה ואמרה "אני עדיין תקועה ב-21 בנובמבר 2021. לא יודעת כלום על העולם"

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

הספורטאית ביאטריס פלאמיני בת ה-50 מספרד יצאה ביום שישי האחרון ממערה בה שהתה לבדה במשך 500 ימים. ביאטריס חיה במערה בעומק של 70 מטרים בדרום ספרד מבנובמבר 2021, כשהייתה בת 48. אל המערה נכנסה עוד לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה וכשספרד חייבה את אזרחיה לעטות מסכות בגלל מגפת הקורונה. בזמן שהותה במערה, ביאטריס כמעט לא יצרה קשר עם העולם החיצוני.

ביאטריס חיה במערה במסגרת ניסוי שנועד לבחון את השפעות שיש לבידוד ולחוסר האוריינטציה על המוח. היא תיעדה את עצמה באמצעות שתי מצלמות גו-פרו, ושלחה לצוות שליווה אותה הקלטות שמע וסרטונים. אף אחד מאנשי הצוות לא יצר עמה קשר בזמן שהותה מתחת לאדמה.

כשיצאה החוצה, ביאטריס אמרה כי היא "לא יודעת כלום על העולם. שתקתי במשך שנה וחצי, דיברתי רק עם עצמי. אני עדיין תקועה בנובמבר 2021", אמרה.

אל המערה נכנסה ביאטריס עם 60 ספרים ואלף ליטרים של מים. את רוב זמנה העבירה בקריאה, תרגילי כושר וסריגת כובעי צמר. הצוות שליווה אותה העביר לה אוכל ומוצרי יסוד אחרים.

בשבוע שעבר יצאה ביאטריס מהמערה בחיוך וסיפרה לתקשורת כי הזמן חלף במהירות רבה. "כשהם נכנסו לקחת אותי ישנתי. חשבתי שמשהו קרה. אמרתי: 'כבר? לא יכול להיות'. עוד לא סיימתי את הספר שלי".

כשנשאלה אם היא חשבה ללחוץ על לחצן המצוקה או לעזוב את המערה, אמרה: "אף פעם. למעשה לא רציתי לצאת. ביום ה-65 הפסקתי לספור (את הימים) ואיבדתי תחושת זמן". היא סיפרה כי "היו רגעים קשים, והאמת היא שהיו הרבה רגעים יפים מאוד. אני מסתדרת טוב מאוד עם עצמי", אמרה. 

תגיות:חדשותניסוי חברתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה