ונשמרתם

בגלל סיגריות אלקטרוניות: בן 16 מחובר לאקמו לאחר שריאותיו קרסו

ריאותיו של בן 16 קרסו בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות. הנער מחובר למכונת אקמו ומצבו מוגדר קשה

  • כ"ב ניסן התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נער בן 16 מאושפז במצב של קריסת ריאות ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, ומצבו מוגדר קשה. הנער מחובר למכונת אקמו, המחליפה את פעילות הלב והריאות, וככל הנראה מצבו נגרם בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות.

אמו של הנער ביקשה להתפלל לרפואתו, וציינה כי היא מייחלת לכך שיתאושש ויחזור לעצמו. עוד הוסיפה האם כי היא מבקשת מכל ההורים לאסור על ילדיהם להשתמש בסיגריות אלקטרוניות. "תהיו עירניים", קראה, "כדי שלא להגיע למצב הנוראי שבו אנו נמצאים כרגע".

פרופ' עובדי דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שניידר, מסר: "הנער התקבל ליחידה לטיפול נמרץ לב במצב קשה מאד כשריאותיו אינן מתפקדות, והוא זקוק לתמיכה מלאה של מכשיר אקמו. אנו מטפלים בו ומקווים מאד לשיפור במצבו בימים הקרובים. הנזק שנגרם, ככל הנראה, מעישון של הסיגריות האלקטרוניות הוא נזק עצום. אנו קוראים לכל ההורים, מנעו את המקרה הבא".

ד"ר חבצלת ירדן בילבסקי, מומחית בפרמקולוגיה קלינית וטוקסיקולוגיה במרכז שניידר, הדגישה כי סיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום נזק חמור אף יותר מסיגריות רגילות. ''בספרות הרפואית קיימים דיווחים רבים על מחלת ריאות משנית לשימוש יתר בסיגריות אלקטרוניות, עד כדי קריסת הריאות. בחלק מהמקרים חומרי המילוי נרקחים באופן עצמאי עם חומרים מסוכנים שונים, מה שמעלה את הסיכון לנזקים חמורים עוד יותר, ובמקרה הזה - לקריסת ריאות של נער בן 16. אני קוראת לבני הנוער ולהורים להיות עירניים וממליצה להתרחק מסיגריות אלקטרוניות ובוודאי לא להשתמש בחומרים מסוכנים שנרקחים עצמאית''.

תגיות:ונשמרתםסיגריות אלקטרוניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה