חדשות בארץ

האלוף במיל' מזהיר: "המצב הביטחוני מבעבע. יש דחיפה איראנית אינטנסיבית להסלמה"

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר יעקב עמידרור וראש אגף מבצעים לשעבר ישראל זיו מזהירים: "אנחנו נמצאים על מדרון מאוד חלקלק"

  • כ"ב ניסן התשפ"ג
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

האלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי וראש חטיבת המחקר באמ"ן, הזהיר הבוקר (חמישי) כי על ישראל להתכונן למלחמה באיראן. "יכול להיות שנגיע לנקודה בה נצטרך לתקוף באיראן גם בלי סיוע אמריקני", אמר.

בריאיון שהעניק לרדיו 103FM אמר עמידרור כי "איראן יותר בטוחה בעצמה, היא הצליחה לייצר כמה וכמה הסכמים עם מדינות ערביות, העולם מתחיל להיראות אחרת. מתוך כל הדבר הזה, סיכויי ההידרדרות יותר גדולים. אנחנו צריכים להתכונן למלחמה, יכול להיות שנגיע לנקודה בה נצטרך לתקוף באיראן גם בלי סיוע אמריקני.

במקביל, ראש אגף מבצעים לשעבר אלוף (מיל') ישראל זיו אמר לרדיו 103FM כי "המצב הביטחוני מבעבע. יש דחיפה איראנית לקדם מהומות באופן שלא הכרנו. זה שהר געש לא פורץ החוצה זה לא אומר שבפנים אין לבה רותחת, ופה חד משמעית יש דחיפה איראנית אינטנסיבית באופן שלא הכרנו בשנים האחרונות לקדם מהומות ופעולות הסלמה כתוצאה על או רקע התקלחות בהר הבית, זה הנרטיב שלהם לקדם הסלמה נגד ישראל. מחר יום שישי האיראני של ירושלים, ובהחלט זה זמן מבחינתם מאוד מתאים לעשות הרחבה של ההסלמה מעבר להר הבית".

לדברי זיו, "אנחנו נמצאים על מדרון מאוד חלקלק, המצב מאוד מתוח. חיזבאללה וארגוני הטרור מסתכלים היטב על מה שנעשה בתוך מדינת ישראל. הם רואים את זה כחולשה, התפוררות, סופה של היישות הציונית. כך שאי תגובה על רקע המצב הזה הרבה יותר משמעותי. יחד עם זה, ישראל חייבת לקיים מדיניות ביטחון לאומי משל עצמה, והיא לא חייבת להיגרר".

"ברשותכם אני כן רוצה לעשות פה הבחנה בין הסלמה למלחמה", אמר זיו והבהיר את דבריו: "מצב של מלחמה הוא בעצם כיום יכול להתרחש אך ורק מול חיזבאללה. למה? משום שכל השיטה של שימוש בפרוקסים, אפילו באמצעות החמאס, היא לא דבר מעבר לירי שיכול להימשך שעות, כמה ימים, הוא לא יכול להיכנס למאבק התשתי ממושך אלא מול החיזבאללה שהם מצוידים והוא הכוח המשמעותי באזור. מלחמה? הייתי מוריד קצת את החשש מהעניין של המלחמה כי חיזבאללה נמצא במצב מאוד עדין בלבנון, והמצב של לבנון חמור ביותר. המדינה בהתפוררות כלכלית, יש שם סף של רעב במקומות מסויימים".

תגיות:איראןמלחמהיעקב עמידרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה