חדשות בארץ

התקרבות נוספת: נתניהו וגלנט ממשיכים להציג בפומבי ’עבודה משותפת’

בהרמת כוסית לרגל חג הפסח, בנוכחות חברי פורום מטכ"ל, הודה שר הביטחון לראש הממשלה על הביקור בימים מתוחים אלו. גורמים המקורבים לשניים אומרים שההתקרבות תסלול המשך עבודה משותפת

נתניהו וגלנט, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו וגלנט, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:12)

התקרבות נוספת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון יואב גלנט בדרך להמשך עבודה משותפת.

נתניהו ביקר היום (שלישי) במשרד הביטחון, והשתתף באירוע הרמת כוסית לחג הפסח בנוכחות הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וחברי פורום מטכ"ל.

גלנט פנה לראש הממשלה ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו שמחים לארח אותך כאן, במשרד הביטחון, במטה הכללי של צה"ל. להגעה שלך כאן, תמיד, ובוודאי בנסיבות אלה, בחג הפסח, בתקופה עמוסה בפעילות מבצעית, יש משמעות רבה". נתניהו הודה לשר הביטחון על ההזמנה.

בהמשך התייחס שר הביטחון לשבוע המתוח, שכלל הפלת כלי טיס שחדר מסוריה אל תוך שטח ישראל ובעקיפין לתקיפות המיוחסות לישראל מעבר לגבול: "השבוע האחרון ממחיש מה אנחנו יודעים לעשות ואיך צה"ל עומד במשימות בצורה בלתי רגילה, מהירה, איכותית ולשמחתי גם צנועה".

גלנט גם ציין מה לדעתו שרשרת הפיקוד הנכונה, בצורה שמרמזת כי הוא אינו מעוניין להצטייר כמי שחותר תחת ראש הממשלה או מתנגד להחלטותיו: "זו שרשרת הפיקוד האמיתית של מדינת ישראל – ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל. האנשים האלה נושאים בנטל המרכזי של עיסוקי הביטחון, יום ולילה, במשך עשרות שנים. יש לנו אנשים מצוינים ותוצאות מצוינות", אמר.

נתניהו לחץ יד לגלנט, אבל לא הזכיר אותו בדבריו ופנה ישירות לרמטכ"ל. מקורביו טוענים, עם זאת, כי אין לראות בכך סימן להתעלמות מכוונת. 

"אני רוצה להביע הערכה, לך הרמטכ"ל באופן אישי, ולכל שרשרת הפיקוד ועד אחרון החיילים והחיילות, על המאמץ הכביר היומיומי שלא פוסק לרגע למען ביטחון ישראל", אמר נתניהו. "המאמץ הזה רובו אבל לא כולו מוכר לציבור, אבל הוא מוכר לי, ואני יודע עד כמה הוא משרת את הביטחון של כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל".

ראש הממשלה חזר על המסר שהעביר בימים האחרונים בדבר הוצאת צה"ל מהמתח הפוליטי "אני לא שוכח לרגע, אני בטוח שגם אתם לא שוכחים, שכוח המגן שלנו מונח קודם כל על צבא העם. כל חלקי העם מיוצגים בו. היום יש לנו ויכוח בין חלקי העם. הוויכוח הזה, אני מקווה שנפתור בהסכמה רחבה אני עושה כל מה שביכולתי כדי להשיג את זה. אני רוצה שוב להעביר מכאן מסר לאויבי ישראל שלא יטעו בנו. שום ויכוח לא ימנע מאיתנו להחזיק בחרב ומגן כדי להגן על עצמנו ולהדוף את ההתקפות שלהם, כדי להבטיח את המשכו של המפעל הציוני".

כזכור, נתניהו הודיע על פיטוריו של גלנט ביום ראשון שעבר, יממה לאחר ששר הביטחון נשא הצהרה בה קרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, וזאת בעת שראש הממשלה שהה בביקור בלונדון. עד כה נתניהו לא מסר לגלנט את מכתב הפיטורים. בסביבת ראש הממשלה אמרו אתמול כי "לאור המצב הביטחוני המתפתח, ראש הממשלה נתניהו יידרש לעניין שר הביטחון רק בהמשך".

גורמים המקורבים לשניים אמרו היום, כי עצם העובדה שנתניהו לא מסר לגלנט את מכתב הפיטורים והשניים משדרים עבודה משותפת בפומבי היא סימן שאין רצון לזעזע את המערכת והדרך של השניים להסתדר זה עם זה קרובה מתמיד.

תגיות:יואב גלנטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה