חדשות בארץ

המפכ"ל תוקף: "משמר לאומי מנותק מהמשטרה – פגיעה קשה בביטחון אזרחי ישראל"

המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי יוצא נגד הרעיון המסתמן של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להוציא את המשמר הלאומי אל מחוץ למשטרה: "הקמת גוף ביטחוני נוסף במקביל למשטרת ישראל לא אקבל"

שבתאי ובן גביר, ארכיון (צילום: פלאש 90)שבתאי ובן גביר, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

מתיחות נוספת ביחסים שבין מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, לשר לביטחון לאומי הממונה עליו, איתמר בן גביר. המפכ"ל הביע היום (שלישי) בפומבי את התנגדותו להקמת משמר לאומי שלא יהיה כפוף למשטרת ישראל.

בטקס שנערך בהשקת המכון לחקר הביטחון האישי והחוסן הקהילתי במכללה האקדמית גליל מערבי בעכו, ציין  המפכ"ל את השלכות הביטחוניות שלדבריו הן "הרות אסון".

"למען הסר ספק, אני אומר כן למשמר לאומי, אבל הקמת גוף ביטחוני נוסף במקביל למשטרת ישראל לא אקבל", הצהיר שבתאי. "הכוח הזה חייב להיות חלק מהמשטרה, לפעול במסגרת שיתופית ולהיות כפוף למפקדי הכוחות הטריטוריאליים על פי שדרת הפיקוד הברורה בשגרה ובחירום. לאחר פגישה שקיימתי אתמול עם השר והמשרד לביטחון לאומי, אני מאוד מקווה מאוד שהכיוון הוא כן לשמור את המשטרה כגוף עצמאי מאוחד שכולל בתוכו את המשמר הלאומי".

שבתאי הוסיף כי "הקמת משמר לאומי שיוכפף למשרדו של השר לביטחון לאומי הוא מהלך מיותר שיוביל למחיר כבד ביותר, עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים. הכפפת הגוף החדש עלולה להביא להרס של הביטחון האישי, בזבוז משאבים ופירוק של משטרת ישראל מבפנים".

נזכיר כי הקמת המשמר הלאומי, דרישה של בן גביר כחלק מההסכם הקואליציוני, אושרה עקרונית בממשלה. זו גם קבעה בתחילת השבוע, כי התקציב להקמת המשמר הלאומי יגיע מקיצוץ רוחבי של 1.5% מכל משרד ממשלתי.

אנשי משטרה בדימוס העריכו כי אם תאושר הכפפת המשמר למשרד לביטחון לאומי, המפכ"ל יתקשה להמשיך בתפקידו: "הנושא לא סגור, אבל אם המפכ"ל ממשיך להביע התנגדות והכוח החדש לא יהיה כפוף לפיקוד המשטרתי ושבתאי ימשיך להביע בפומבי מחאה – הוא יצטרך להסיק מסקנות. השר לא יסבול התנגדות פומבית".

תגיות:קובי שבתאיאיתמר בן גבירהמשמר הלאומימשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה