חדשות כלכלה

ארגון ה-OECD: כלכלת ישראל התאוששה במהירות ממשבר הקורונה והראתה חוסן

לפי דוח ה-OECD הנוגע לכלכלה הישראלית, ישראל גילתה חוסן בפני השלכות המלחמה באוקראינה. הצמיחה צפויה להתמתן אולם תישאר איתנה. שר האוצר סמוטריץ': "הדו"ח מצביע על עוצמתה של הכלכלה הישראלית"

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ארגון ה-OECD פרסם היום (שני) את הדו"ח הדו-שנתי על כלכלת ישראל. מדובר בפרסום החשוב והמעמיק ביותר של הארגון בנוגע לכלכלת ישראל, והוא כולל ניתוח והמלצות מדיניות בשלל נושאים.

הדו"ח מציין את ההתאוששות המהירה של המשק ממשבר הקורונה ואת החוסן שהפגינה הכלכלה הישראלית בפני השלכות הלחימה באוקראינה, בין היתר, לאור חוסנו של סקטור ההייטק וצעדי מדיניות שננקטו בזמן משבר הקורונה, וכן לאור העצמאות האנרגטית של ישראל בגז טבעי הממתנת את הלחצים האינפלציוניים על מחירי האנרגיה בשוק המקומי.

הכותבים מציינים לחיוב גם את השיפור במאזן התשלומים ואת הירידה ביחס חוב-תוצר בתקופה שלאחר משבר הקורונה. בהסתכלות קדימה, כלכלני ה-OECD מעריכים כי הצמיחה צפויה להתמתן אך תישאר איתנה, ותעמוד על 3% בשנת 2023 ו-3.4% בשנת 2024.

בדו"ח מצוין כי התמתנות הצמיחה מושפעת בין היתר מהלחצים האינפלציוניים ועליית הריבית. כן מוזכרים סיכונים הנובעים מאי ודאות, הן ברמה הגלובלית והן ברמה המקומית. הארגון מדגיש את הצורך בשמירה על מדיניות מוניטרית מצמצמת ועל מדיניות פיסקלית אחראית בכדי לאפשר לאינפלציה לשוב לטווח היעד.

הדו"ח עוסק בהרחבה באתגרים ארוכי הטווח של ישראל ובראשם המגמות הדמוגרפיות – שינוי הרכב האוכלוסייה והזדקנות האוכלוסייה. כלכלני ה-OECD מציינים, כי לצורך הבטחת צמיחה ארוכת טווח ואיתנות פיסקלית תידרש ישראל לפעול לשילוב אוכלוסיות בשוק העבודה, להתייעל בהוצאות הממשלה ולהעלות את גילאי הפרישה לפנסיה.

כמו כן, כולל הדו"ח המלצות לצמצום הפערים הדיגיטליים וקידום יעדים בתחום האקלים, וכן המלצות בתחום הבריאות, בדגש על הצורך בהגדלת קיבולת ההכשרה של רופאים וטיפול בעיוותים שמייצרת הרפואה הפרטית על המערכת הציבורית. עוד ממליצים כלכלני הארגון לישראל לפעול לצמצום הפער בין תעריפי הארנונה העסקית לתעריפי הארנונה למגורים. לפי הארגון, הצעד יביא להגדלת היצע הדיור ויאפשר לבלום את עליית מחירי הדירות וכן יתרום לצמצום פערים כלכליים בין רשויות מקומיות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "אני מודה לארגון ה-OECD על הדו"ח המקיף והמעמיק על כלכלת ישראל. הדו"ח מצביע על עוצמתה של הכלכלית הישראלית לצד הצורך להתמודד עם אתגרים מבניים משמעותיים העומדים בפני הכלכלה בטווח הבינוני והארוך. המלצות משמעותיות מהדו"ח כבר מיושמות במסגרת התוכנית הכלכלית והתקציב לשנים 2023-2024. אני מודה לעובדי משרד האוצר ולמשלחת הישראלית בפריז, ובפרט לכלכלנית הראשית, הממונה על התקציבים, והציר הכלכלי של משרד האוצר בארגון ה-OECD על שיתוף הפעולה הפורה עם הארגון, ומאמין כי הדו"ח ימשיך לשמש כלי עבודה חשוב בגיבוש מדיניות כלכלית במשרד האוצר".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'כלכלת ישראלOECD

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה