חדשות יהדות

מבצע יוצא דופן: 6,000 מצות שמורות חולקו לתושבי אשדוד

עשרות בני נוער מאשדוד חילקו אלפי מצות שמורות למשפחות המתגוררות ברובעים ט"ו וי"ז: "ברוח אווירת הפילוג - חשבנו שזה הדבר הטוב ביותר שנוכל לעשות"

  • י"א ניסן התשפ"ג
אא

עשרות בני נוער מאשדוד התגייסו למבצע יוצא דופן, של חלוקת מצות לאלפי תושבי הרובעים ט"ו וי"ז. בתום יומיים של חלוקה, הם הצליחו להשלים את המשימה, עם חלוקה של 6,000 סטים של מצות שמורות, עבודת יד.

נקודת היציאה הייתה ממרכז 'מאורות', הממוקם בלב אשדוד. הרב מנחם עמאר, רב המרכז ויוזם המבצע, החליט כי ברוח המצב בעם ואווירת הפילוג, צריך לתת תשובת משקל. "החלטנו שהדבר הטוב ביותר שנוכל מצדנו לעשות, זה להפיץ את אור היהדות וזה על ידי חלוקת מצות שמורות לכל תושב בשכונת מגורנו", סיפר הרב.

בכל קופסה הונחו בזהירות שלושה מצות שנאפו בהידור בעבודת יד. "בני הנוער המקסימים התגייסו לתת יד בפרויקט הגדול, של חלוקת אלפי הסטים", הוסיף הרב עמאר, "רגע לפני היציאה לדרך, אמרתי להם שהתפקיד שלנו שלא יהיה יהודי אחד ללא מצה שמורה בליל הסדר".

בני הנוער, אליהם הצטרפו גם נבחרת תושבים מקומיים, היו חדורי מטרה. "דפקנו בכל בית והבאנו להם את המצות באופן אישי", מספר אור, צעיר בן 19, שהתנדב למיזם המצות. "כולם קיבלו אותנו במאור פנים ושמחו על המתנה המאירה הזו", סיפרה נטלי, בת 18.

מרכז 'מאורות', ברובע ט"ו באשדוד, מהווה מרכז מבקרים לילדים ולמבוגרים להכרת היהדות דרך סיפורים חוויתים - החל מבריאת העולם דרך אברהם אבינו, מעמד הר סיני, שולחן שבת והמועדים ועד הכותל המערבי בשילוב מיטב האמצעים הטכנולוגיים החדשנים ביותר בעולם.

במהלך חג הפסח צפויים אלפים לפקוד את המקום. "המרכז שלנו פותח את שעריו לילדי ישראל מכל שבטי העם", אומר גיא ויצמן, מנהל המרכז, "הביקור אצלנו הוא המקום המושלם לכל משפחה ישראלית, המעוניינת לשלב בחול המועד גם יציאה חוויתית וגם ערכים יהודיים מסורתיים".

תגיות:מצותפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה