חדשות בארץ

בן גביר: "בהרב מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים. המשמר הלאומי חייב לקום"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מתח ביקורת על התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה להקמת המשמר הלאומי תחתיו: "לא מבינה את מקומה כיועצת"

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב הבוקר לדיווחים לפיהם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מתנגדת להקמת המשמר הלאומי שיהיה תחת סמכותו.

"היועמ"שית גלי בהרב מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים, וכעת מנסה למנוע את הקמת המשמר הלאומי של מדינת ישראל", מסר בן גביר.

"עברו כמעט שנתיים מאז אירועי שומר חומות בהם ראינו כיצד המשטרה לא מצליחה להגיב בצורה מהירה וחלקה", הוסיף בן גביר. "אין מי שיטפל בביטחון במגזר הערבי שמוכה נרצחים. שוטרינו הנפלאים עושים ככל שביכולתם לתת ביטחון ומענה לאזרחים, אך הם עמוסים בעבודה ולא מסוגלים להגיע לכל דבר, כל שוטר שיוצא למשמרת יש עליו עשרות משימות, זה מטורף. לכן צריך את המשמר הלאומי".

"בהרב מיארה לא מבינה את מקומה כיועצת, המשמר הלאומי חייב לקום על מנת להחזיר את הביטחון לרחובות", סיכם השר לביטחון לאומי.

לקראת ישיבת הממשלה, שאמורה לדון בנושא, מסרה בהרב מיארה כי לעמדתה "נכון לעת הזאת, קיימת מניעה משפטית" לקידום נוסח הצעת המחליטים שתוצג בפני השרים. מוקדם יותר דווח כי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, שיגר בשבוע שעבר מכתב לבן גביר בו הביע את התנגדותו להקמת המשמר הלאומי: "כלל לא ברור מה תכלית ההצעה".

שבתאי טען כי "הקמת המשמר כגוף עצמאי ונפרד מהמשטרה, בכפיפות ישירה למשרד לביטחון לאומי, עלולה לגרום נזק כבד ליכולות התפעול של מערכי ביטחון הפנים במדינה. זאת בשל פגיעה באחדות הפיקוד, כפילות במאמצים ובמטות, מאבקי כוח בין ארגוניים ומידור, ובעיקר – חוסר בהירות ביחס לגורם הפוקד, הנושא באחריות הכוללת. כל אחד מהגורמים שייקבע כגורם פוקד אחראי יתקשה מאוד לממש את אחריותו, שכן חלק מהכוחות המרכזיים בפעילות לא יהיו כפופים אליו. התוצאה של כל אלה עלולה להיות תקלות מבצעיות חמורות. בנוסף, מהלך זה יפגע אנושות בבניין הכוח של המשטרה וביכולתה לתת מענה למשימות הרבות והחשובות המוטלות על כתפיה בכלל התחומים".

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "יש בכירים במשטרה שלא רוצים משמר לאומי, בגלל מלחמות אגו. השר נתן שלושה חודשים למשטרה להציג תוכניות רציניות, אך בפועל אין שום התקדמות".

"נזכיר כי השר והמפכ"ל הכריזו במסיבת עיתונאים משותפת על הקמת משמר לאומי תחת המשטרה, אלא שמאז הביורוקרטיה במשטרה מונעת את התקדמות המהלך להקמת המשמר הלאומי שהשר מנסה לקדם, ולכן החליט השר בן גביר כי הוא לא ייתן למלחמות פנימיות במשטרה לעכב את הקמת המשמר הלאומי".

"יש קונצנזוס שחייבים משמר לאומי כדי לדאוג לביטחון האישי, להילחם בתופעת אחזקת הנשק הלא חוקית, במלחמות הפשע, בטרור החקלאי – ולכן המשמר הלאומי יוקם. אם המשטרה תציג תוכנית רצינית נשקול בחיוב לעשות זאת דרך המשטרה. אם לא – המשמר יפעל תחת המשרד לביטחון לאומי".

תגיות:משטרת ישראלאיתמר בן גבירקובי שבתאיגלי בהרב מיארההמשמר הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה