ונשמרתם

מסמך רפואי ראשון מסוגו מזהיר: שלא תעזו לחשוף את הילדים למסכים - לפני הגיל הזה

ההסתדרות הרפואית הוציאה מסמך ראשון מסוגו ובו היא מזהירה הורים שלא לחשוף את הילדים למסכים, לפני הגיל הזה

אא

ההסתדרות הרפואית הוציאה מסמך ראשון מסוגו ובו היא מזהירה הורים שלא לחשוף את הילדים למסכים, לפני גיל שנה וחצי. 

המסמך החשוב והראשון מסוגו, נחשף ב'כאן חדשות', ובו אישורים של עשרות נציגים מארגונים רפואיים בארץ, שמאשרים כי חשיפה מוגברת של ילדים ומבוגרים למסכים, מסכנת את בריאותם. 

כך למשל ציין המסמך כי שימוש נרחב באופן שעולה על 4 שעות ביום למבוגרים (והרבה פחות מזה לילדים) גורם להפרעות שינה חמורות, חרדות, דיכאון, השמנת יתר, טשטוש ראייה ובעיות נוספות בעיניים, בעיות התפתחותיות ובפרט התפתחות חברתית, בעיות קשב וריכוז ואפילו בעיות בקליטה מתמטית ותפקוד קוגניטיבי. 

 המלצת הרופאים היא לא לאפשר צפייה במסכים כלל לילדים שגילם פחות משנה וחצי. לאחר גיל שנתיים, במידה ומחליטים לחשוף את הילד למסכים - אסור שהחשיפה תחרוג משעה ביום בלבד. אם הילד בן שלוש עד חמש - סך כל השעות של הצפייה במסכים לא יעלה על שלוש שעות בשבוע, מגיל שש עד 17 - שהשימוש לא יעלה על שעתיים ביום, ובגיל 18 ומעלה (כולל מבוגרים כאמור) - ההמלצה היא לא לעבור את הארבע שעות שימוש במסכים. 

על המסמך החשוב חתומים ארגוני רופאים שונים וביניהם ההסתדרות הרפואית, איגוד רופאי הילדים, איגוד הרופאים הפסיכיאטריים לילדים, איגוד הנוירולוגים, איגוד רופאי העיניים, איגוד רופאי התזונה, נציגים ממשרד הבריאות ונציגים מהסתדרות המורים. 

 

תגיות:אפליקציהילדיםמסכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה