חדשות בארץ

דרמה בבית המשפט | רומן זדורוב זוכה מאשמת רצח: "האמת ניצחה. אני מאושר"

במשך 15 שנה ישב רומן זדורוב בכלא, לאחר שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל. הבוקר זיכו אותו השופטים מאשמת רצח

  • ח' ניסן התשפ"ג
רומן זדורוב (צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)רומן זדורוב (צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה היום (חמישי) מחמת הספק את רומן זדורוב מרצח הנערה תאיר ראדה, זאת לאחר שהורשע ברצח, ישב בכלא יותר מ-15 שנה, ונאבק על זכותו למשפט חוזר. זדורוב זוכה בדעת רוב של שני שופטים מול אחד.  

זדורוב, ששוחרר לפני כשנה וחצי למעצר בית, פרץ בבכי למשמע החלטת בית המשפט. בנו אמר: "עשינו את זה - אני לא מאמין".

אילנה ראדה, אימה של תאיר, אמרה אתמול כי היא מעריכה שזדורוב יזוכה מאשמת הרצח. "זו הפעם הראשונה שאני רואה כיוון של רצון למצוא את האמת. לא נדע את האמת, גם בפסק הדין הקיים, אבל לפחות לא נחיה בשקר. אני לא בטוחה שזה יניח את דעתי ב-100%. אני לא חושבת שזדורוב רצח. אני כמעט בטוחה שרומן יזוכה מחר", אמרה האם השכולה בראיון לכאן רשת ב'.

תאיר ז"ל נרצחה ב-2006 בשירותי בית הספר 'נופי גולן' שבקצרין. זדורוב הורשע ברצח שלה, אך טען לאורך כל הדרך כי הוא חף מפשע. במשך שנים ארוכות נאבק למשפט חוזר בעניינו, זאת בשל שאמיתות הראיות התערערו ובשל העובדה שזדורוב טען שהודה בגלל שהפעילו עליו לחץ רב. במהלך חודשי המשפט החוזר נשמעו מספר עדויות משמעותיות התומכות בטענתו של זדורוב כי לא רצח את הנערה.

ח"כ משה ארבל (שס) הגיב להחלטת בית המשפט המחוזי לזכות את רומן זדורוב מאשמת רצח: "זהו יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק. על שי ניצן ושותפיו לניהול התיק לערוך חשבון נפש מעמיק ונוקב על התנהלותם בפרשה אשר הוכיחה כי יותר חשוב להם ניצחון משפטי על פני האמת העובדתית ומציאת הרוצח של תאיר ז"ל. מאבקו של ניצן שלא נותר רק באולמות בית המשפט ובלחצים אדירים על נושאי משרה שיפוטית אלא אף ברדיפה אחר הרופאה המשפטית ד״ר מאיה פורמן מהמכון לרפואה משפטית אותה רדף באופן אישי וללא רחם, והתקפות נבזיות וחסרות בסיס על ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, מומחה ידוע בתחומו ולוחם בשחיתות, שהעז להביע את עמדתו המקצועית, ולא לצעוד לצלילי חליל הפרקליטות ולהעיד שקר לטובת התביעה".

תגיות:בית המשפטהכרעהרומן זדורוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה