חדשות בארץ

הצעת חוק: גם מחבלים בני 13 ירצו עונשי מאסר בכלא

סיעת עוצמה יהודית הגישה הצעת חוק להורדת גיל הכלא בעבירות של טרור, וזאת בעקבות שורת פיגועים שבוצעו על ידי מחבלים בני 13

  • ז' ניסן התשפ"ג
בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר, הגיש היום (רביעי) הצעת חוק להורדת גיל הכלא גם מתחת לגיל 14 לקטינים שיואשמו בעבירת רצח בפיגוע טרור.

הצעת החוק הוגשה בעקבות שורה של פיגועים ואירועי טרור שבוצעו על ידי נערים בני 13. כזכור, לאחרונה נפצע קצין צה"ל באורח אנוש בעיר דוד מירי של מחבל בן 13.

על פי הצעת החוק, יבוטל גם חוק הנוער כלפי נערים שביצעו פיגועי טרור. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי המטרה בכך היא "לצמצם את הפער בין קטין מעל גיל 14 שניתן לגזור עליו מאסר לבין קטין מתחת לגיל 14 שלא ניתן היה כלל לשולחו למאסר, ולתת ביטוי גם לאינטרס הציבורי ולשיקולי ההרתעה, המניעה והגמול במקרים החמורים ביותר".

"החומרה שאנו מייחסים לטרור ולמעשי הטרור הגורמים לנפגעים בנפש וברכוש, והעובדה כי מעשי טרור אלה מתבצעים גם על ידי קטינים, מחייבות התייחסות מחמירה גם לקטינים שהורשעו בעבירות, קל וחומר בעבירות חמורות", נכתב עוד בדברי ההסבר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "אירועי הטרור האחרונים מלמדים אותנו כי גם ילדים קטינים מסוגלים לבצע פיגועים קשים מאוד ולתוצאות קשות, ובשביל זה אנו חייבים לחזק את ההרתעה. שכל נער ידע כי ישלם מחיר כבד מאוד אם ינסה לפגוע ביהודים".

ח"כ קרויזר הוסיף: "חוקי הנוער של מדינת ישראל נועדו להגן על בני הנוער שנפלו לפשע ועבריינות, וטוב שכך. אולם במציאות שבה אנחנו חיים, מדינת ישראל נאלצת להתמודד עם בני נוער שביצעו פעילות טרור קשה ורצחנית, כמו שבוצעה לא מזמן בפיגוע הקשה בעיר דוד על ידי מחבל בן 13. ולכן אומרים שאין מקום לעשות הבחנה בין בגיר לקטין בגין עבירות הריגה, רצח או ניסיון לרצח שבוצעו כחלק מפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל, ובכך ליצור הרתעה ולהציל חיים".

תגיות:איתמר בן גבירטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה