חם ברשת

הצל: "10 שנים שאני מרים הפגנות. המשפט שאבי אמר לי אתמול שבר לי את הלב"

ברקע המחלוקת הציבורית על הרפורמה המשפטית, יואב אליאסי מספר על משפט ששמע מאביו שלדבריו שבר לו את הלב

אא

המחלוקת על הרפורמה המשפטית: פוסט שפרסם היום (רביעי) הצל על המצב בארץ צבר אלפי לייקים ומאות תגובות, רובן תומכות אך חלקן גם מסתייגות ולעיתים זועמות. 

"10 שנים שאני מרים הפגנות. 10 שנים מניף את הדגל, שר את התקווה בגאווה, צועק עם ישראל חי. 10 שנים - גם כשעמדנו 10 מול מאות.

"בשכונה שגדלתי (מטר מהבימה) יש תורן שאבא שלי תלה שעליו תמיד מתנופף הדגל חוץ מיום הזיכרון שאבא קושר עליו בד שחור. יום העצמאות אנחנו בין היחידים בשכונה שכל הבית שלהם מקושט בצורה מוגזמת. ככה חונכתי מילדות וככה אני מחנך את ילדיי.

"השנה אבא שלי אמר לי שהוא לא רוצה לתלות את הדגל, פשוט הצביעות של האנשים האלו שמעולם לא היו גאים בדגל. רובם שכנים שלי שמעולם לא הניפו דגל ישראל במרפסת שלהם, לא בעצמאות ולא בשום מצב. פתאום מתנופף לו דגל ישראל ליד אגרוף שאומר דמוקרטיה או מרד (אירוניה במיטבה) וזה מכעיס.

"פעם אחת ב-10 שנים של הפגנות השמאל לא עמדו עם דגל ישראל מולנו. היו דגלים שחורים, היו דגלים אדומים, היו דגלי אש"ף, דגלי הקומוניזם, דגלי מרצ, שלום עכשיו וכו', אבל אף פעם לא דגל ישראל. ופתאום הם גאים בדגל.

"המשפט שאבא אמר לי אתמול ששבר לי את הלב: 'השנה אני לא תולה דגל ישראל ביום העצמאות'. זה משפט כל כך מכעיס אבל זה מה שהם רצו, לקחת את הסמל של אהבת המדינה, סמל של הטלית והמגן דויד ולהרוס לנו. להפוך אותו ההפך מכל מה שהוא מסמן. אבל אני לא אוותר על הדגל. הם לא ינצחו", הוא מסכם.

***

תגיות:הפגנותהצליואב אליאסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה