חדשות בארץ

הרב שמואל אליהו: "כבוד להיות חלק מהמגזר המבוגר האחראי"

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, מגיב על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשהות את חקיקת הרפורמה המשפטית: "בסופו של דבר, הצדק חייב להופיע. חייבים לקחת את המושכות בידיים מידי האנשים שמוכנים לשרוף את הכל"

  • ו' ניסן התשפ"ג
הרב שמואל אליהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הרב שמואל אליהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, התייחס היום (שלישי) להודעתו אמש של ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. ברקע המחלוקת הציבורית על הרפורמה, שיבח הרב את התנהלות הימין ומתח ביקורת נוקבת על השמאל: "הם מוכנים לשרוף את האסמים, ובלבד שייתנו להם את הגה השלטון. בסופו של דבר, הצדק חייב להופיע"

"זה לא קל לאימא האמיתית –  זאת ממשפט שלמה, שוויתרה על הבן שלה לאמא המתחזה", פתח הרב אליהו. "ידעה האימא האמיתית, כי אחרי הוויתור שלה היא תצטרך לראות יום יום את הילד שלה נמצא בידי האימא המזויפת. זה כאב לב גדול ומתמשך. היא מקבלת על עצמה ברצון את הכאב כי היא רוצה שהבן שלה יחיה.

"האימא האמיתית יודעת, שהאישה המרשעת תרעיל את נפש הילד ותעשה כל מה שביכולתה כדי שהילד לא יחזור אליה. עם זאת, היא מוותרת. שלא כדין, ובגלל אהבתה הגדולה לבנה.

"במקרה ההוא פעל שלמה המלך כדי שהצדק ייעשה מיד והבן יחזור לאמו האמיתית. במקרים אחרים, הצדק לא נעשה, ובוודאי לא כל כך מהר.

"כך היה כשחלק מאנשי ההגנה הסגירו למוות את לוחמי האצ"ל בידי הבריטים. בימים ההם, לא הרשה מנחם בגין לפתוח במלחמת אחים צודקת. גם כשירו בתותח הקדוש על אלטלנה, הוא נשך את שפתיו ועצר את אנשיו בגדלות רוח. הוא הבין שמלחמת אחים תהרוס את היישוב היהודי שעמד במלחמת מגן אל מול צבאות מדינות ערב.

"בן גוריון צחק ולגלג על 'חולשתו' של מנחם בגין. הוא החרים אותו והכריז כי הוא פסול לבוא בקהל, 'בלי חרות ומק"י'. בסופו של דבר, בן גוריון חזר בו, ובגין נבחר על ידי העם לראשות הממשלה. לימים הוא הוכר כאחד המנהיגים הגדולים בהיסטוריה.

"להיסטוריה יש נטייה לחזור על עצמה. גם עכשיו, העם בוחר בנתניהו, והשמאל מחרים אותו 'רק לא ביבי', כאילו הוא מצורע ח"ו והם טהורים וזכים כשלג. הם מוכנים לשבת עם תומכי טרור. הם מוכנים להרוס את הכלכלה, לסרב פקודה, לפרק את הצבא ולשרוף את האסמים, ובלבד שייתנו להם את הגה השלטון. גם עכשיו מגלה הימין בראשות נתניהו אחריות ומוותר לשמאל שמשתולל ברחובות.

"זה גם כואב, אבל זה כבוד להיות חלק מהמגזר המבוגר האחראי. נהגנו באחריות וויתרנו כמו שעושה כל אימא אמיתית. בסופו של דבר, הצדק חייב להופיע. אסור לנו להתאהב בתפקיד של האימא שמוותרת תמיד. אנחנו עלולים לגלוש לתחום האישה המוכה שבעלה צועק עליה: 'מטורפת בגללך אני צועק, בגללך אני מחריב את הכל'. חייבים לקחת את המושכות בידיים מידי האנשים שמוכנים לשרוף את הכל ובלבד שלא יזיזו להם את הגבינה".

תגיות:הרב שמואל אליהובנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה