מתכונים ב-5 דקות

עוגיות אגוזים כשרות לפסח בכלום זמן, הלכה לגבי אבקת סוכר וגם... טיפ של קונדיטורית

רוצים להכין עוגיות אגוזים פריכות וטעימות לפסח? קבלו מתכון, הלכה שאולי לא ידעתם לגבי אבקת סוכר, וגולת הכותרת - טיפים של קונדיטוריות לאפייה בפסח

אא

בכל שנה בפסח, מתמלאים הסופרים בשלל עוגות ועוגיות כשרים לפסח. אלא מה? לא פעם, עבורי הן או מתוקות מדי או מתפוררות מדי. אז מה אני עושה? את המתכון הזה לעוגיות אגוזים חלומיות אני עושה בכל השנה, ולא רק בפסח. 

אלא שבפסח אני משתמשת בקמח תפוחי אדמה או בקמח נטול גלוטן כשר לפסח, והטעם, תאמינו לי, יוצא לא פחות טעים מהמתכון הרגיל. 

החידוש הענקי פה הוא סוגי האגוזים שמשתמשים בהם: בעוד שבמתכון הרגיל אני שמה רק כוס אגוזי לוז, במתכון לפסח אני מחליפה את הגברת ומלבישה לה אדרת קצת אחרת - אגוזים טחונים מכל המינים ומכל הסוגים (אני אישית אוהבת אגוזי מלך, אגוזי לוז, אגוזי מקדמיה ואגוזי פקאן).

אם יש לכם מטחנת תבלינים כשרה לפסח אתם יכולים לטחון את כל האגוזים שלכם במטחנה (כוס סך הכל), ואז להוסיף להם את החומרים הבאים:

- חצי כוס שקדים טחונים 

- ביצה טרופה

- רבע כוס שמן קנולה

- רבע כוס אבקת סוכר (שימו לב, אבקת סוכר כשרה לפסח לאוכלי קטניות בלבד. זה הטעם: התירס דינו כקטניות, ואף לאוכלי קטניות אין לאוכלם רק לאחר שבררו אותם היטב שלא מעורב בהם שאר מיני דגן, ולכן אם מעורב באבקה גם עמילן תירס, הרי שאין זה כשר רק לאוכלי קטניות ורק בכשרות מיוחדת לפסח)

- כוס קמח תפוחי אדמה או קמח נטול גלוטן כשר לפסח 

- כף קוקוס

אופן ההכנה: ערבבו את כל החומרים עד לקבלת עיסה אחידה. אם העיסה לא נדבקת, אפשר להוסיף לה מעט מים. כדררו כל פיסה לכדור קטן ולאחר מכן שטחו אותו, והניחו בתבנית עם נייר אפייה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, למשך עשרים דקות או עד להשחמה מלאה. 

ולסיום סיומת, איך אפשר להיפרד כך מבלי לתת לכם טיפים מדהימים לאפייה בפסח? אם אתם מאלה שמכשירים את התנור או שיש לכם תנור מיוחד לפסח, כדאי שתכירו את הטיפים של הקונדיטורים האלה:

ענבל לביא, המכנה את עצמה ברשת 'פיית העוגיות', אומרת כי כל תערובות הקמחים ללא גלוטן, מצוינות לנו בפסח. "אתם יכולים להחליף את הקמחים האלה ביחס של 1:1 ולאפות איתם הכל: עוגות, עוגיות, קינוחים ופשטידות, כמו שאתם מכינים בימים רגילים. אם חשקה נפשכם בעוגת ביסקוויטים כשרה לפסח - יש ביסקוויטים ללא גלוטן שניתן להשתמש גם בהם במידה ויש עליהם כשרות מתאימה. 

"אבל אם אתם עדיין חוששים מהמרת הקמחים", היא מרגיעה. "אתם תמיד יכולים להעדיף מתכונים שלא מכילים קמח, כמו עוגות שוקולד נטולות קמח, עוגות גבינה ללא קמח, קינוחי קרם או עוגיות פאדג' ללא קמח".

תגיות:עוגיותכשר לפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה