חדשות בארץ

נתניהו יודיע היום: חקיקת הרפורמה תיעצר

ראש הממשלה צפוי להודיע הבוקר על עצירת חקיקת הרפורמה במערכת המשפט

  • ה' ניסן התשפ"ג
(צילום: אריק מרמור, פלאש 90)(צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע הבוקר (שני) על עצירת חקיקת הרפורמה במערכת המשפט - כך דווח בחדשות 12. עוד דווח כי לפני מסירת ההודעה, ייפגש נתניהו עם ראשי סיעות הקואליציה ויסביר להם את המהלך.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן קיבל את ההודעה במהלך הדיון שקיים, במטרה לקדם את החקיקה ולאשר את הרכב הוועדה לבחירת שופטים לקריאה שניה ושלישית. רוטמן נטש בזעם את הישיבה. "זה נגמר", אמר.

מוקדם יותר אמר רוטמן בריאיון שהעניק לכאן חדשות הבהיר כי עצירת החקיקה תהיה פרס להפגנות האלימות ברחבי הארץ. "אם תהיה כניעה לדבר הזה, כל פעם שתוצאות הבחירות לא ימצאו חן בעיני מישהו - הוא יירד לאיילון, יעשה קומזיץ ונגמר הסיפור. לא יהיה צריך יותר בחירות בישראל", אמר והדגיש כי עצירת החקיקה בשל המחאה מסוכנת לדמוקרטיה.

במהלך הלילה קיים נתניהו התייעצויות בלשכתו עם ראשי מפלגות הקואליציה בנושא הרפורמה המשפטית. על פי הדיווחים, הדעות נחלקו ביחס לשאלה האם צריך לעצור את החקיקה: בעוד שר המשפטים יריב לוין, הציונות הדתית ועוצמה יהודית התנגדו, במפלגות החרדיות ובקרב חלק משרי הליכוד הסתמנה תמיכה בעצירה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא הבוקר לעצור את החקיקה: "התחושות קשות וכואבות. דאגה עמוקה אופפת את כל העם. הביטחון, הכלכלה, החברה - כולם מאויימים. עיני כל העם בישראל נשואות אליכם. עיני כל העולם נשואות אליכם. למען אחדות עם ישראל, למען האחריות המתחייבת אני קורא לכם לעצור את הליך החקיקה לאלתר", אמר הנשיא.

"אני פונה לראשי כל סיעות הכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לשים את אזרחי המדינה מעל הכול, ולנהוג באחריות ובאומץ ללא דיחוי נוסף. תתעשתו כעת. זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות", הוסיף הרצוג.

המשטרה עדכנה הבוקר כי נתיבי איילון, שהיו חסומים במשך שעות ארוכות, נפתחו לתנועה. במהלך הפעילות המשטרתית לפינוי המפגינים יידו מתפרעים אבנים לעבר השוטרים והפרשים. שלושה שוטרים נפגעו מאבנים וחפצים שהושלכו לעברם.

תגיות:שמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה