חדשות בארץ

שלמה ארצי ויתר על פרס ישראל – הזמר דקלון יקבל את הפרס

הזמר יוסי לוי, המכונה דקלון, יקבל את פרס ישראל בתחום הזמר העברי. ועדת הפרס ביקשה תחילה להעניק את הפרס לזמר שלמה ארצי, אך הוא סירב: "בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס"

  • ד' ניסן התשפ"ג
ארצי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ארצי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הזמר שלמה ארצי הודיע היום (ראשון) כי הוא מוותר על פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ג, וזאת בשל המחלוקת הציבורית בנוגע לרפורמה המשפטית. שר החינוך יואב קיש הודיע הערב כי יוסי לוי, המוכר בשם הבמה "דקלון", יקבל את הפרס.

דקלון הינו מחלוצי המוסיקה הים תיכונית הישראלית. ועדת הפרס, בראשות מרגלית צנעני ובהשתתפותם של אבי אוחיון וד"ר אורי רום, ציינה בהודעתה, כי "בשירתו דקלון העניק נופך ייחודי לזמר העברי ובה משתקפת אישיותו הייחודית: נעים זמירות ישראל".

עוד ציינה הוועדה בנימוקים לבחירה, כי "דקלון ידוע באישיותו הנעימה והצנועה ונערץ על קהל מאזינים מכל גווני הקשת בחברה הישראלית וכן הוא מושא להערכה וחיקוי על ידי חבריו האמנים".

דקלון: "אבא עבד כמטאטא רחובות, אמא הייתה כובסת, אבל מעולם לא חווינו חוסר" לקריאה לחצו כאן

ארצי מסר בתגובה: "אני מודה מאוד לוועדת פרס ישראל שהחליטה להעניק לי את הפרס בתחום הזמר העברי. זה מרגש אותי וזה כבוד גדול עבורי כזמר וכיוצר. אבל בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד הגדול הזה".

"אני שר למעלה מ-50 שנה לכולם, וכולם תמיד היו אהובים וראויים בעיניי, מבלי להבדיל בין חשיבה פוליטית, חילונית, דתית, עדתית או מגדרית. להיות חלק מהפסקול של מדינת ישראל – זה הפרס האמיתי בו זכיתי".

"אני רועד בכל גופי ונפשי כי אני מלא בדאגה מהפילוג, מהקרע, מהשבר שנקלענו אליו. אנא עצרו, דברו, ותשקוט הארץ. כי פרס ישראל שאני הכי מאחל לנו ולעצמי זה את ישראל האהובה, המחבקת, הדמוקרטית שאליה שרתי כל חיי ושעליה גדלתי ב-73 שנותיי וגידלתי בה את ילדיי ונכדיי", סיכם ארצי.

תגיות:שלמה ארצידקלוןפרס ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה