חדשות בארץ

נתניהו לבג"ץ: "העתירות על הנבצרות – ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בחסות בית המשפט"

בתשובה לעתירות הדורשות להוציאו לנבצרות, טען ראש הממשלה כי לבית המשפט אין סמכות לעשות זאת: "ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית"

(צילום: אריק מרמור, פלאש 90)(צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ראשון) על העתירות הדורשות להוציאו לנבצרות, ודרש מבג"ץ לדחותן על הסף. עו"ד מיכאל ראבילו, שהשיב מטעם ראש הממשלה, כתב בתגובתו כי לבית המשפט אין סמכות לדון בעתירות בעקבות אישור חוק הנבצרות על ידי הכנסת בשבוע שעבר.

"עמדת ראש הממשלה היא כי דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והעדר עילה להתערבות שיפוטית", כתב ראבילו. "לאחר העברת חוק הנבצרות, ההכרעה בעניין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף".

ראבילו ציין כי "גם לפני קבלת החוק האמור מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, היות שהעותרים ביקשו למעשה מבית המשפט הנכבד, במסווה של עתירה 'מנהלית', להחליף את נבחרי העם וליתן צווים המורים בפועל על הדחת ראש ממשלה מכהן וחילופי שלטון ללא החלטה של נבחרי העם בכנסת וללא כל סמכות קבועה בחוק".

"מדובר כאן בניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, וזאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק. שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקר מן השורש את רעיון ריבונות העם ולבצע הפיכה שלטונית בחסותו של בית המשפט הנכבד".

מוקדם יותר היום פנתה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בדרישה לקבוע כי נתניהו ביזה את בית המשפט בהצהרתו ביום חמישי האחרון ביחס לרפורמה המשפטית, במהלכה אמר כי הוא "נכנס לאירוע" כדי להוביל להידברות בנושא עם האופוזיציה. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הורתה לנתניהו וליועצת המשפטית לממשלה להשיב לעתירה בתוך שבוע.

תגיות:בג"ץנבצרותבנימין נתניהוחוק הנבצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה