חדשות בארץ

דיכטר: "הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, אצביע בעד החוק"

שר החקלאות הבהיר כי יתמוך בחוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים: "מתואם בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין"

דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החקלאות אבי דיכטר הבהיר היום (ראשון) כי בכוונתו להצביע במליאת הכנסת בעד החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

"ביטחון המדינה ואחדות העם נמצאים תמיד לנגד עיניי", מסר דיכטר בהודעה שפרסם. "מודע היטב לחששות שבציבור, אך למען הסר ספק, עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, והיא תבוצע".

"הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי, וכך גם אצביע בכנסת. אני מתואם בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. חבריי בליכוד יודעים היטב, לא אתן ידי להחלפת שלטון הליכוד", סיכם שר החקלאות.

הודעתו של דיכטר באה על רקע הפרסומים לפיהם בשיחות סגורות הוא קרא להקפאת החקיקה עד לאחר יום העצמאות. כזכור, שר הביטחון יואב גלנט מסר אמש הצהרה בה קרא לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. על פי הדיווח ב-N12, גורמים בסביבת ראש הממשלה הבהירו כי אם גלנט יצביע בכנסת נגד הרפורמה, הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו כשר הביטחון. במערכת הפוליטית מעריכים, כי במידה וגלנט יפוטר – דיכטר ימונה למחליפו במשרד הביטחון.

חברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן הביעו אמש תמיכה בהצהרתו של שר הביטחון וקראו לעצור את החקיקה. עם זאת, ביטן צפוי להצביע בעד החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים שיעלה השבוע להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית, וכך גם ח"כ אלי דלל שקרא בשבוע שעבר להפוגה בחקיקה על מנת להידבר.

בריאיון הבוקר לגלי צה"ל, נשאל אדלשטיין האם יצביע בעד הרפורמה, וענה: "כשלא שמעו בקול שלי בליכוד והתעלמו מהקריאות להידברות, לא הייתי בהצבעה על החוקים האלה בקריאה ראשונה. זה לא במקרה, אני מודה בכך. אני רגיל שמתקיים דיון, שומעים אחד את השני ובסופו של דבר מקבלים את ההחלטה הנכונה ולא רצים עם הראש בקיר. כך אני נוהג גם הפעם. אני רוצה קודם כל לראות מה מביאים, איך מביאים, מתי מביאים".

תגיות:אבי דיכטרהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה