חדשות בארץ

מהומה בוועדת חוקה. נתניהו יכנס את ראשי הקואליציה

חברי האופוזיציה צעקו וזעמו במהלך הצבעות בוועדת חוקה. נתניהו יכנס את ראשי הקואליציה

  • ד' ניסן התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

עם פתיחתו של מה שעשוי להיות השבוע הדרמטי ביותר בקידום הרפורמה המשפטית בכנסת, התחוללה הבוקר (ראשון) מהומה של ממש בוועדת החוקה. חברי הכנסת מהאופוזיציה ביקשו למסור הצהרות פתיחה, וכאשר סורבו – הם פתחו במסע הפרעות וצעקות לכל אורך ההצבעות. "בריון, דיקטטור, פשיסט, בושה", הם קראו פעם אחר פעם, בעוד ההצבעות ממשיכות.

ח"כ יואב סגלוביץ (יש עתיד) הוצא מהדיון שלוש דקות אחר שהחל, ומיד אחריו הוצאו גם חברי סיעתו יוראי להב הרצנו, משה טור פז ואורנה ברביבאי, לאחר שהפריעו ללא הרף למהלך הדיון.

דקות אחר כך הכניס רוטמן פנימה את חברי הוועדה שהוצאו - והחל מיד בהצבעות, אך המהומה רק גברה. חברי האופוזיציה המשיכו לדפוק על השולחן ולצעוק: "דיקטטורה. בושה".

יו"ר הוועדה מעוניין לאשר עד סוף היום את חוק יסוד: השפיטה בנוגע לשינויים במתווה הרכב הוועדה למינוי שופטים לקריאה שנייה ושלישית. אחרי שהחוק יאושר בוועדה, הוא צפוי להיות מובא להצבעה במליאה, ככל הנראה מחר.

הוועדה התכנסה הבוקר כדי להמשיך בהצבעות על כ-1,900 הסתייגויות לחוק השפיטה, מתוך יותר מ-5,000 הסתייגויות שהוגשו להצעת החוק לקראת ההצבעה לקריאה שנייה ושלישית.

במקביל, הבוקר תצביע הוועדה המיוחדת להצעת חוק יסוד: הממשלה לקריאה שנייה ושלישית על "חוק דרעי 2". בנוסח שיעלה להצבעה, נקבע כי לפי דרישה של 40 ח"כים לפחות וטרם אישור ההודעה, ראש הממשלה יציג בפני הכנסת את נסיבות מינויו של השר המיועד, כל עוד הוא עומד בתנאי הכשירות, והשר יהיה רשאי להשיב בדיון לדרישה לגביו. עוד נכתב כי הכנסת רשאית להעביר שר מכהונתו בהחלטה של רוב חבריה, בייחוד אם הוא לא עומד בתנאי הכשירות. אם הכנסת הצביעה בעד העברת שר או סגן שר מכהונה, הוא לא יוכל להתמנות מחדש באותה הכנסת.

הצעת חוק החמץ צפויה לעלות הערב להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, כאשר הכוונה היא שתיכנס לתוקף לפני פסח הקרוב. החוק יאפשר למנהל בית חולים לקבוע את מדיניות הכנסת או אי הכנסת חמץ למוסד הרפואי בימי חג הפסח.

בהמשך השבוע צפויות הצבעות במליאה בקריאה שנייה ושלישית גם על חוק דרעי 2, הרכב הוועדה לבחירת שופטים וחוקי הוויזה לארה"ב. בשל כך יתקיימו הצבעות במליאת הכנסת בכל יום השבוע, כאשר המליאה תיפתח גם בימי ראשון וחמישי, בנוסף לימי המליאה הקבועים שני, שלישי ורביעי.

תגיות:קואליציהבנימין נתניהווועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה