פעילות הידברות

אמא תקני לי, הסיפור של נועם

זעקתם של אנשים רבים שאין להם כלום על שולחן החג לא נותנת מנוח לרב זמיר כהן

אא

"היי, אמא", נועם מושך בשרוול של אמא שלו, "תקני לנו גם את הצ'יפס הזה לחג. וגם את זה", הוא מתלהב, "תראי איזה טעים זה נראה". הוא מצביע על יוגורט חדש בכשרות מהודרת לפסח. אמא של נועם יצאה עם הבן שלה לקניות לכבוד החג. במשפחה שלהם, למרות המצב הכלכלי במדינה, יש האפשרות לחגוג את החג ברווחה, ואמא הלכה עם נועם, כדי שירגיש שמח לקראת החג.

פתאום נועם מושך לאמא בשרוול בחזקה. אמא מסתובבת, ונועם מושך אותה לעברו ולוחש לה באוזן, "אמא, למה האיש הזה כל הזמן מכניס דברים לעגלה, ומוציא אותם בחזרה? ראיתי אותו גם בממתקים וגם במעדנים, ונראה לי גם ליד הדגים". אמא של נועם נבוכה מן השאלה הישירה, ואומרת לנועם "חכה, נדבר בחוץ".

נועם ואמא יוצאים עם שקיות עמוסות כל טוב, ומעמיסים על האוטו, ואז אמא אומרת לנועם: "בוא נלך לקנות לך בגד חגיגי לליל הסדר". הם חוצים את הכביש, ונכנסים לחנות הבגדים שממול. נועם ואמא צועדים בין המדפים והקולבים, ונועם מחפש את הבגד שימצא חן בעיניו.

פתאום נועם מושך לאמא בשרוול בחזקה. אמא מסתובבת, ונועם מושך אותה לעברו ולוחש לה באוזן, "אמא, למה האישה הזו כל הזמן מסתכלת בתוך הבגדים מה כתוב בתווית, מה היא מחפשת שם? היא בכלל לא מסתכלת על הבגד, אם הוא יפה או לא". אמא של נועם נבוכה מן השאלה הישירה, ואומרת לנועם "חכה, נדבר בחוץ".

נועם ואמא יוצאים מן החנות עם החליפה החגיגית שנועם בחר לעצמו, ונועם כבר לא מתאפק. "אמא, גם היום יש את הסיפורים האלה על עניים שאין להם מה לאכול בחג? יש כאלה שאין להם בגדים חדשים לחג? זה קורה גם בימינו?"

 

מה נענה למשפחות האלו? מה נענה לילדים האלו?

המצב הכלכלי קשה כל כך, אנשים רבים כל כך מתקשים לסיים את החודש, הם נאלצים לקצץ גם בהוצאות הבסיסיות שלהם כל השנה. איך אנחנו יכולים לחגוג בשפע ובשמחה כשהם מתלבטים בין יוגורט לשקית חלב, בין לקנות בגד לבין להישאר עם הבגד הקטן של השנה שעברה?

הרה"ג זמיר כהן שליט"א, שלפתחו מגיעים כל כך הרבה מקרים קשים, זעקות שבר ואינסוף דמעות של אותם משפחות ואנשים במצוקה קיומית, מבקש מכל אחד ואחד מאיתנו להתגייס איתו ביחד למשימת הקודש, ולעזור להם.

מקרי המצוקה שמגיעים אל הרה"ג זמיר כהן שליט"א, הם לא המקרים האלו שגבאי בית הכנסת או איש החסד המקומי יכול לעזור להם, אלו שצריכים תוספת קטנה כדי להשלים את הקניות לחג. אלו הם המקרים הקשים ביותר, אלו שפשוט אין להם כלום, אלו שבלעדי העזרה שלכם יגיעו לחג עם שולחן ריק לחלוטין, אלו שחוץ מדמעות והרבה מרור – אין להם עם מה להגיע אל החג. דמעתם וזעקתם לא נותנים מנוח ללבו של הרב, אלו הדברים שהרה"ג זמיר כהן לא יכול שלא להירתם בכל כוחו עבורם, ואתם איתו ביחד.

לכולנו קשה בימים אלו, לכולנו קשה, בפרט עם הוצאות החג. אבל כל אחד חייב להתאמץ בכל יכולתו, ולהיות לעזר לאלו שאין להם. לא קשה להם ולא לחוץ להם, פשוט אין להם! אתם והרה"ג זמיר כהן הם השליחים לעזור להם. ותזכרו את ההבטחה הקדושה של בורא עולם, "מי שמשמח את שלי, אני משמח את שלו".

 

המצות המהודרות של הרה"ג זמיר כהן

הרה"ג זמיר כהן החליט להירתם בכל כוחו, ולפנות מסדר יומו העמוס והצפוף כדי לכבד ולהוקיר את התורמים. הוא נסע במיוחד למאפיית המצות לבדוק בעצמו את כל סידורי הכשרות ולוודא שהם ברמה הגבוהה ביותר, והוא מעניק באופן אישי לכל אחד מהתורמים 3 מצות עבודת יד מהודרות במארז יוקרתי ומפואר. לאחר האפיה הוא בירך בהתרגשות רבה ובברכת כהן באהבה את התורמים עבור קמחא דפסחא, אשר יקיימו את מצוות החג במצות שנאפו בהידור רב.

 

היין המבורך

גם בקבוק יין למצוות ארבע כוסות ביקש הרה"ג זמיר כהן לשלוח לתורמים. היין שמעורבב מיין הסיומים של מרן רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, שמידי שנה בערב פסח היה מסיים את כל התורה כולה, ומשיירי ההבדלה האחרונה שעשה מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, וייבדל לחיים, משיירי היין של הגאון המקובל הרב דוד בצרי שליט"א. היין המבורך, שרבים נושעו בזכותו וראו בצורה פלאית את גודל קדושתם של הצדיקים, גם הוא יגיע אליכם ויפאר לכם את שולחן החג, ותוכלו לקיים איתו את מצוות ארבע כוסות בהידור רב.

שלוש מצות אלו והיין המבורך, שיפארו את שולחן החג שלכם, יהיו בשבילכם תזכורת יפה לאותם שולחנות חג אחרים, שבזכותכם גם הם יהיו שולחנות חג מפוארים ושמחים.

 

לקבלת המצות המהודרות והיין המבורך לחצו כאן או התקשרו כעת: 073-359-2100

תגיות:חג הפסחתרומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה