חדשות בארץ

משרד הרווחה החליט: ההוסטלים לאנשים עם מוגבלות ייסגרו

משרד הרווחה הודיע שבתוך 5 שנים ייסגרו כל המסגרות החוץ ביתיות שמיועדות לאנשים עם מוגבלויות. מה המשמעויות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני כשבוע הודיע משרד הרווחה על כך ש"מסגרות חוץ ביתיות המיועדות לאנשים עם מוגבלות, ייסגרו בתוך חמש שנים". הכוונה היא שמוסדות כמו מעונות והוסטלים שאכלסו עד כה אנשים עם מוגבלות, ייסגרו, וכתחליף לכך יועברו הדיירים לחיים עצמאיים בקהילה.

מטרת המיזם, כפי שהוסבר, היא בעקבות הסכנות שנשקפות באותם מוסדות, ובנוסף מתוך הבנה ש"רק מעבר לגישה קהילתית, יביא להגשמת זכותם של אותם אנשים לחיים איכותיים ושוויוניים".

בעקבות החלטה זו נשמעו במשך השבוע האחרון לא מעט תגובות של אנשי מקצוע ואחראים על התחום. רקפת בן גיא, ראש מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה, אמרה על כך בוועידת ישראל לשוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות: "מאז שפורסם הדו"ח קיבלתי שני סוגי הודעות – יש את אלו שביקשו לעודד ולבקש שנשלים את תהליך גיבוש ההחלטה, ויש את ההורים לילדים שנמצאים בהוסטלים שהתריעו על הסכנה שיש כאן, כי גם אם ניתן דירה לאדם בקהילה, עוד לא שילבנו אותו בקהילה, ובין המעבר לקהילה לחיים בקהילה יש המון דברים שצריכים לקחת בחשבון. צריך להיזהר שלא לשפוך את מי האמבטיה יחד עם התינוק".

גם דן רשל, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, שבעצמו מתנייד בכיסא גלגלים, התייחס לוועדת דותן, וציין: "ישנם מקומות רבים שמאמינים בהם בהפרדה ובסגירה של אנשים עם מוגבלות מחוץ לקהילה, אנחנו כבר לא נמצאים במקום הזה, ברור לנו שיש לשלב אותם, אך מוכרחים גם לדאוג להנגשה מספקת של כל מה שהם צריכים".

רשל ציין את הבעייתיות שיש בכך שאנשים עם מוגבלות לא משולבים במשק כפי שהיינו מצפים בשנת 2023, הם סובלים מהיעדר שוויון בחינוך והשכלה, וכן יש גם חסמים של נגישות. "לא מספיק לקדם את המסקנות של וועידת דותן, אלא חייבים גם לעשות שינוי בכל הנושא של שוויון זכויות בכל מקום ובכל תחום", הוא הדגיש.

תגיות:משרד הרווחהבעלי מוגבלויותהוסטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה