חדשות בארץ

יעקב אשר ריגש את הח"כים: "לחוקים אין לב. אני מבקש את הלב שלכם"

חברי הכנסת אישרו פטור ממס רכישה דירה שנרכשת ליתום עבור הבטחת עתידו הכלכלי. ח"כ יעקב אשר ריגש את חברי הכנסת באמרו: "זה חוק של לב"

  • א' ניסן התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אושרה אמש (רביעי) פה אחד במליאת הכנסת. על פי הצעת החוק, יינתן פטור ממס רכישה דירה שנרכשת ליתום עבור הבטחת עתידו הכלכלי.

שעה קלה לפני ההצבעה, עלה אשר לדוכן המליאה עם נאום חריג. "גם לחוקים הכי צודקים שיש אין לב", אמר חבר הכנסת, "הם יבשים. קריטריונים, לקונות, הוראות, תקנות, נהלים, פרוצדורות. ולפעמים יש עיוותים, גם עיוותים קשים. דברים שלא נלקחו בחשבון, שגורמים עוול. כמו במקרה שלנו".

הוא הסביר כי "חוק מיסוי מקרקעין במקור מבקש למנוע מצב של העלמת מס, דבר ראוי ומתבקש ללא ספק. אבל בסיטואציה של החוק שלנו, שמדברת על רכישת דירה לילד יתום כחלק מהבטחת עתידו, ברור שזה מצב אחר.

"רכישת דירה על שמו של ילד יתום נעשית מכספי הירושה או שהמשפחה המורחבת והקהילה בה חי הילד תומכת ומתגייסת למען הבטחת עתידו ומעוניינת לרכוש עבורו דירה. המועד המתאים לגיוס כספים עבור מטרה נעלה זו הוא סמוך ככל האפשר למועד הפטירה ואז הילד עדיין קטין, ברור אם כן שהרישום לא נועד להעלמת מס".

אשר ביקש מחברי הכנסת לתמוך בחוק: "נכון שלחוקים אין לב, הם לא יודעים להרגיש צער וסבל. אבל למחוקק צריך שיהיה לב, הוא חייב להפעיל רגישות יתר ולזהות מצוקות, להבין איפה יש כשל ולתת מענה הולם ומהיר".

בדבריו ציטט את הגמרא במסכת גיטין: "הגמרא אומרת רבן גמליאל ובית דינו אביהם של יתומים, כלומר: מי שאין לו אבא, או אמא – ההנהגה הציבורית היא האבא והאמא שלו, הם אלה שצריכים לשאת באחריות לעתידו של אותו יתום. לנו, חברי הכנסת, נציגי הציבור, יש אחריות כלפי הילדים היתומים יותר מכל אחד אחר. אנחנו מחוייבים להם.

"חברי הכנסת היקרים, זה חוק של לב, אני מבקש מכם תנו את הלב שלכם, הצביעו בעד היתומים!", חתם את נאומו. ואכן הצעת החוק אושרה פה אחד ללא מתנגדים.

תגיות:רכישת דירהח"כ יעקב אשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה