חדשות בארץ

לשכת נתניהו משיבה לארה"ב: לא יוקמו יישובים חדשים בצפון השומרון

לשכת ראש הממשלה נתניהו הבהירה היום, לאחר הנזיפה בשגריר הישראלי בוושינגטון, כי אין כוונה להקים יישובים חדשים בצפון השומרון

  • כ"ט אדר התשפ"ג
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו השיבה הבוקר (רביעי) לביקורת של ממשל ביידן אודות ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. "ההחלטה של הכנסת לבטל חלקים מחוק ההתנתקות מביאה סוף לחוק מפלה ומשפיל שאסר על יהודים לחיות באזורים בצפון השומרון, חלק ממולדתנו ההיסטורית. לא במקרה בכירים באופוזיציה תמכו בחוק זה לאורך הדרך. עם זאת, לממשלה אין כוונה להקים יישובים חדשים באזורים אלה", לשון ההודעה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר הבוקר בתגובה לביקורת האמריקנית כי "ארצות הברית היא ידידה קרובה וחשובה של ישראל, אבל בכל הנוגע למציאות בשטחי ההתיישבות הממשל האמריקאי לוקה בחוסר הבנה חמור.

''טענות כי בנייה בשטחי C תגביר את המתיחות בין הישראלים לפלסטינים היא שגויה מהשורש. מה שמגביר את המתיחות הוא דבר אחד בלבד וזה הטרור הפלסטיני", מבהיר דגן. "הטרור על כבישי השומרון הוא נגע רע שיש לגדוע מיד, רק השבוע נפצע בראשו אזרח אמריקאי שבנס גלוי נמנע שהדבר לא הוביל חלילה לעוד נרצח בשומרון", לשון דגן.

"אני גם רוצה להזכיר לממשל האמריקאי את הבטחותיו שלו לעניין ההתנתקות. נכון, הייתה הבטחה לנשיא בוש בזמנו שבצפון השומרון לא תהיה בנייה נוספת, אך בתמורה הובטחה הכרה אמריקאית בגושי ההתנחלויות", הזכיר דגן. "אלא כשהגיע אחריו ממשל אובמה, שסגנו היה ביידן, הוא התכחש לעסקה הזו. מדהים לגלות שכעת כשחוק ביטול ההתנתקות עבר, אותו סגן נשיא שהפך לנשיא בעצמו נזכר שיש עסקה כזו וטוען על הפרתו. ואני פונה לנשיא בשאלה, איפה לאורך 17 השנים האחרונות הייתה ההכרה בהתיישבות היהודית בשומרון כפי שהסכמתם בעד הגירוש?".

עוד אומר דגן: ''הלחצים של ממשל ארה"ב בנושא ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון מהווה פגיעה בביטחון מדינת ישראל. המהלך של עקירת ישובי צפון הוכיחה כי במקום שאין התיישבות יש טרור. בשנה וחצי האחרונות הפך איזור צפון השומרון לקן טרור וכמעט כל הפיגועים יצאו משם. חזרה לצפון השומרון היא לא החלטה מוסרית וערכית אלא גם ביטחונית של מדינת ישראל".

הלילה (רביעי) זומן שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג לשיחת נזיפה במחלקת המדינה האמריקנית על רקע ביטול חוק ההתנתקות בכנסת. מדובר בצעד חריג ביחסי ישראל-ארה"ב.

בהודעה מטעם מחלקת המדינה נמסר כי הרצוג נפגש עם סגנית מזכיר המדינה וונדי שרמן. עוד נאמר בהודעה כי "סגנית המזכיר העבירה את דאגתה של ארה"ב מהחקיקה שאושרה על ידי הכנסת ומבטלת מרכיבים חשובים בחוק ההתנתקות מ-2015, כולל האיסור על בניית התנחלויות בצפון הגדה המערבית".

עוד ציינה מחלקת המדינה האמריקנית כי שרמן והרצוג דנו בחשיבות שיש לכך שכל הצדדים ימנעו מצעדים או אמירות אשר יכולים להחריף את המתיחות לפני רמדאן, פסח ופסחא.

מליאת הכנסת אישרה אתמול באופן סופי, ברוב של 31 חברי כנסת שתמכו לעומת 18 שהתנגדו, את הצעת חוק יישום תוכנית ההתנתקות, לפיה תותר הכניסה והשהייה של ישראלים בשטח צפון השומרון שפונה ב-2005. נזכיר כי ב-18 השנים האחרונות היה איסור כניסה לארבעת היישובים בצפון השומרון שפונו בהתנתקות: גנים, כדים, חומש ושא נור. 

תגיות:ארה"בבנימין נתניהוביטול ההתנתקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה