מעניין

בן 81 אכל ממתקים - וניצל: 2 סיפורים מצמררים על הישרדות בלתי נתפסת בשלג

שני סיפורי הישרדות אמיתיים ולגמרי מפעימים, על אנשים שהצליחו לצאת בחיים מסופות שלגים קשות 

אא

סיפורם של האנשים שתגלו בכתבה זו הוא יוצא דופן ומשמח עד למאוד, ולשלושתם מכנה משותף אחד: שלושתם ניצלו באורח נס מקיפאון, ושרדו למשך תקופה בלתי מבוטלת בסופות שלג. "נס שיצאנו משם בחיים", הם אומרים כעת. 

נתחיל מהסיפור הראשון שאירע לפני כשבועיים:

ג'רי ג'ורן (81) בסך הכל רצה לראות את בני משפחתו שבנבדה, כשיצא למסע ברכבו, מביתו שבקליפורניה. בכל זאת, מדובר בשלוש שעות נסיעה בלבד, וג'רי - מתמטיקאי עובד נאס"א בדימוס, חישב כבר את הכל. זמן קצר לפני שהחליט לנסוע, שמע שהודיעו ברדיו כי סופת שלגים עומדת להתרחש באזור, אך היה בטוח שהיא תתחיל אחרי שהוא כבר לא יהיה שם. 

כעבור שעתיים של נסיעה, מזג האוויר לבש צורה חדשה, וסופת השלגים התחילה לדאבונו. "בשלב מסוים נתקעתי ברכב ולא יכולתי להמשיך. ניסיתי להתקשר להזעיק עזרה אבל לא הייתה לי קליטה, ולא הייתה לי דרך לעזור לעצמי".

רוב האנשים שהיו נקלעים למצב כמו שלו, היו מתייאשים. אך ג'רי כבר עבר דבר או שניים בחייו, ובמקום להילחץ, הוא בחר לשמור על קור רוח. "נשארתי בתוך הרכב והדלקתי את המנוע רק פעמיים ביום כדי להתחמם. השתדלתי להשאיר את החלונות סגורים, אבל הייתי חייב לפתוח אותם כדי לאכול מהשלג שסביבי, במקום נוזלים. מצאתי איזו שמיכה דקה ברכב והתכסיתי איתה, ואכלתי ממתקים וקרואסונים שנשארו ברכב במקרה", הוא משחזר. 

אחרי שלושה ימים המצבר נגמר, ומחלון הרכב שנשאר פתוח - חדרה עכשיו רוח מקפיאת עצמות, שכמעט גרמה לו להתייאש. אלא שבדיוק אז, נכדו כריסטיאן שידע על הנסיעה שלו, החל לחשוש שמשהו אולי קרה לסבו והזעיק את צוותי החילוץ. "סבא שלי אדם חכם מאוד, ואני בטוח שהוא לא היה לוקח את הסיכון הזה אם היה ברור לו שזו סכנה. זה נס שהוא שרד במזג אוויר כזה", סיפר בראיון ל-CNN.

 בעקבות הסופה נמנע מצוותי החילוץ לצאת לחיפוש אחר הרכב התקוע, והם נאלצו לדחות את המשימה עד לאחר היחלשות הסופה - דבר שעלה לג'רי בשבוע נוסף בתוך רכבו הקפוא. 

כשרכבו אותר לבסוף באמצעות איכון הסלולרי שלו וסריקות עם מסוק - הוא הועבר לבית החולים, שם הביע הצוות הרפואי פליאה על כך שהוא הצליח לשרוד קרוב לשבועיים בסופה שהוגדרה כאחת הקשות באזור, ללא אוכל מתאים. 

 

נס בשוודיה: בן 45 שרד בזכות 'תרדמת שלג' שאליה נכנס

בפברואר 2013 התפרסם בתקשורת מקרה הזוי למדי על גבר כבן 45 שאותר על ידי מטיילים, בתוך מכונית נעולה ביער. המכונית נקברה בשלג הכבד שנוצר באזור, לאחר שסופה קשה התחוללה שם. 

שוטרים שהוזעקו לזירה לא האמינו למראה עיניהם: הגבר נראה מת, והם בכלל לא יכלו להאמין שהוא ניצל. 

רק אחרי שקיבל טיפול ראשוני שהשיב את נפשו - מים, תה ואוכל, הגבר סיפר כי הוא תקוע ברכבו מדצמבר, מאז שסופת השלגים קברה אותו במקום בלי שיוכל לזוז משם. 

"לא יכולתי אפילו לפתוח את החלון", הוא משחזר. 

"ראינו רכב שתקוע עמוק בתוך השלג, והיינו בטוחים שיש שם מישהו שצריך עזרה", סיפרו המטיילים. "המיקום שבו הוא נמצא, בלב היער, היה מיקום מוזר מדי מכדי שנחשוב שהכל בסדר. היה קשה להגיע אליו, אבל חפרנו במשך כמה שעות בשלג, ולבסוף חילצנו אותו. אנחנו שמחים שהגענו אליו בזמן".

"הוא היה במצב ממש גרוע. הוא שכב במושב האחורי של הרכב בתוך שק שינה, והיה ממש חיוור וחלש. הוא לא הצליח לדבר איתנו הרבה. שאלנו אותו אם אכל משהו בכל התקופה הזו, והוא רק אמר לנו: 'שלג'".

בבית החולים שטיפל בו, הרופאים הסבירו כי אנשים שמגיעים למצב כזה ונאלצים לשרוד בלי מזון ובקור, הגוף שלהם מתמודד עם זה בצורה של תרדמת הדומה לשנת חורף של דובים. 

תגיות:הישרדותמבוגרשלג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה