פרשת ויקהל-פקודי

מורן אייזנשטיין מרגשת: "הדרך לקבל כלי לאור אינסוף - לא ניתנת בקלות"

בפרשת השבוע האחרונה, ויקהל-פקודי, פרסמה השחקנית מורן אייזנשטיין פוסט מרגש במיוחד שבו היא מאחלת לעצמה ולנו ללמוד את דרכי הקב"ה, להיות סובלניים כמותו ולהתאים את הרצון שלנו בישועה, לזמן שהוא חושב שמתאים לתת אותה

אא

בפרשת השבוע האחרונה, ויקהל-פקודי, פרסמה השחקנית מורן אייזנשטיין פוסט מרגש במיוחד שבו היא מאחלת לעצמה ולנו ללמוד את דרכי הקב"ה, ולהיות סובלניים כמותו. "מפרשת השבוע אנחנו לומדים על סבלנות בכלל בחיים ועל סבלנות בדרך השם", היא כותבת וממשיכה: "משה רבינו אומר לבני ישראל אחרי חטא העגל תנו את כל הכסף שלכם עבור המשכן. הזהב, כל מה שיש לכם, ותקבלו אור גדול מהבורא. משהו שכסף לא יוכל לקנות.

"בני ישראל נרגשים לזכות בכל האור והטוב שמשה מבטיח להם, והם אוספים הכל מהר ונותנים הכל לקראת המשכן ומצפים לאור. הם השקיעו את כל האנרגיות שלהם והחומר, וחיכו בציפיה להבטחה של משה - שבורא עולם יתגלה להם, והם יקבלו את אנרגיית השכינה. אז, כשהכל היה מוכן וכלום לא קרה, בני ישראל התחילו לפקפק במשה רבינו: אולי עבד עלינו, רצה לקחת את הכסף? מתי ההבטחה הזאת תתקיים? ספקות.

"והאמת? גם משה בעצמו לא ידע את התוכנית של בורא עולם עד הסוף. התכנית הייתה,שהבורא רצה לחכות עד היום הראשון של חודש ניסן. אבל משה גם לא ידע את זה ובני ישראל התחילו להתמרמר, ושכחו שמירמור עושה קמטים  בעצם נוצר פער של 3 חודשים בין בניית המשכן עד להתגלות האור.

"למה בורא עולם יצר עיכוב? אם הכל מוכן ועשו כדברי משה - למה לעורר ספקות ולחץ? בגלל ... סבלנות! הדרך לקבל כלי לאור אינסוף לא ניתנת בקלות. צריך להתייגע אליה. יגעת ומצאת - תאמין. לא יגעת ומצאת - אל תאמין.

"בשביל לזכות בדבקות הזאת צריך סבלנות והתמדה, וגם אם נדמה שמשהו מתעכב ,זה רק נראה. התוכנית של הבורא תמיד תמיד מדויקת ובזמנים הנכונים, גם אם לנו זה לא מרגיש. ולפעמים, כן, מנסים אותנו עד כמה אנחנו רוצים משהו, ואם לא קיבלנו כפי שתיכננו בזמנים - זהו פרשנו? אנחנו מפקפקים באמונה? אמונה היא מדרגות, ולזכות בכלי נקי לוקח זמן ולפעמים הרבה ייסורים וניסיונות, אבל אם אנחנו מחכים וממשיכים להאמין לא לפי הזמן שלנו, כי למעלה אין זמנים, הישועה מגיעה כהרף עין והזמן מתבטל.

"אם נבטל את עצמנו לזמן של הבורא, אנחנו נקבל את כל גן העדן. וכשיגיע הרגע המדויק וכל החיבורים יושלמו - זה יהיה הזמן הכי מדויק נכון ושלם. לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו מוכנים למשהו, אבל זה רק רצון עז לקבל כאן ועכשיו.,אבל אמונה היא דרך, ולוקח זמן להגיע לדבקות. זה תהליך של אור שנכנס לאט לאט וממלא את הכלי.

"חוסר סבלנות לא מביאה את הדברים בשלמותם. היא יכולה להביא דברים כי דחקנו את השעה, דחקנו את הבורא, ויכול להיות שכן נקבל - אבל כמה זמן זה יישאר זו כבר שאלה אחרת, וזה חבל. צריך להבין שסבלנות מרה אך פירותיה מתוקים. שנזכה להיות סבלנים בעבודת השם, ובפעם הבאה שאתם רוצים משהו ועדיין לא קיבלתם, תזכרו שלמעלה אין זמנים והשעון של בורא עולם עובד בקצב אחר", היא מסכמת. 

תגיות:פרשת השבועחיזוקמורן אייזנשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה