חדשות בארץ

נתניהו: "מתווה הנשיא היה חד-צדדי. זו הזדמנות שהוחמצה"

ראש הממשלה הגדיר את המתווה שהציג הנשיא יצחק הרצוג לשינויים במערכת המשפט כ"הזדמנות שהוחמצה": "זה לא מתווה העם, ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם"

נתניהו (צילום: Erik Marmor/Flash90)נתניהו (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) להצהרה שמסרו ראשי האופוזיציה, בה הודיעו כי הם מקבלים את מתווה הנשיא.

"אני מברך על כך שהאופוזיציה סוף סוף מודה שיש צורך ברפורמה משפטית", אמר נתניהו בעוקצנות בפתח דבריו. "אבל המתווה שהציג הנשיא אתמול היה חד-צדדי לגמרי. איך אנחנו יודעים? כי צד אחד מקבל את זה וצד שני לא מקבל את זה. וחבל, זה הזדמנות שהוחמצה".

"אנחנו קיבלנו מנדט מהבוחר ואנחנו נממש אותו. נעשה את זה בצורה אחראית. אני עדיין מקווה לדבר ולהידבר עם כל מי שרוצה להגיע לפתרון מוסכם ואחראי. בכל מקרה, אנחנו נפעל לפי המנדט שלנו כדי לקדם פתרון כזה".

מוקדם יותר, אמר נתניהו בתדרוך לכתבים בברלין כי המתווה שהציג הנשיא הוא "הזדמנות גדולה שהוחמצה. זה לא מתווה העם, ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם".

לדברי נתניהו, "מה שהובא בפני הנשיא מצד הקואליציה בנוגע לוועדה למינוי שופטים כלל מתווה של שני שלבים – תיקון מיידי מסוים ואחר כך איזון. הנשיא שמע את הדברים האלה ושם אותם בצד".

בהתייחסו להפגנות נגד הרפורמה, אמר נתניהו כי הוא "קשוב למה שקורה בעם, אבל צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו ונעשה זאת בצורה אחראית". הוא הדגיש כי "לא הייתה שום התניה מצד הקנצלר ליחסים עם ישראל בגלל הרפורמה, במיוחד לא בכל הנוגע ליחסים הביטחוניים".

תגיות:יצחק הרצוגבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה