חדשות בארץ

לאחר הנס הגדול בצומת מגידו, גלנט מאיים: "נכה במי שאחראי לפיגוע"

שר הביטחון התייחס לפיגוע בצומת מגידו, ואמר כי ישראל תכה באחראי: "נמצא את המקום המתאים, את הדרך המתאימה, ונכה במי שאחראי לפיגוע"

  • כ"ג אדר התשפ"ג
הרצי הלוי, יואב גלנט ואמיר ברעם (צילום: דובר צה’’ל)הרצי הלוי, יואב גלנט ואמיר ברעם (צילום: דובר צה’’ל)
אא

שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר (חמישי) כי ישראל תגיב על הפיגוע ליד מגידו. "מי שעשה את הפיגוע, יתחרט על כך", אמר. "אנחנו נמצא את המקום המתאים, את הדרך המתאימה, ונכה במי שאחראי לפיגוע".

עוד הוסיף גלנט: "חקירת האירוע עדיין נמשכת, ואנחנו נגיע לחקר מלא של הפרטים. מדובר בפיגוע מורכב, אך בזכות היכולות המודיעיניות והמבצעיות של כוחות הביטחון אנחנו נדע מי עומד מאחוריו". לדבריו, "בזכות פעולה משולבת, נחושה ומהירה של כוחות הביטחון, שבוצעה בשיתוף פעולה הדוק, המעגל נסגר במהירות והמחבל חוסל. בכך נמנע פיגוע נוסף עם פוטנציאל לנזק קשה".

את הדברים אמר גלנט במהלך סיור בגבול לבנון, לאחר שקיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין.

אמש הותר לפרסום גודל הנס שהתרחש בצומת מגידו: מחבל שחדר משטח לבנון לישראל הפעיל שלשום ביום שני מטען צד סמוך לצומת מגידו. בפיצוץ המטען נפצע באורח קשה מאוד צעיר ערבי תושב סאלם שבעמק יזרעאל. בתום שעות ארוכות של מצוד, אותר המחבל ברכב סמוך לגבול הצפון-מערבי עם לבנון וחוסל על ידי כוחות ימ"מ ושב"כ. הפיגוע נמצא תחת חקירה רחבה, במסגרתה נבחנת גם מעורבותו של ארגון חיזבאללה.

המטען שהתפוצץ היה חריג במאפייניו, דומה למטעני כלימגור שלא מוכרים בזירה הפלסטינית ונעשה בהם שימוש בעבר על ידי חיזבאללה בגזרת דרום לבנון. לאחר שתי יממות מתוחות, בהן נפוצו ברשתות שמועות לא מבוססות על פרשה ביטחונית חמורה, הוציאו צה"ל, שב"כ והמשטרה הודעה משותפת, לפיה בתום סריקות נרחבות וחסימות צירים שבוצעו לאחר הפיגוע, עצרו כוחות ימ"מ ושב"כ רכב באזור מושב יערה, סמוך לשלומי, בו היה המחבל: "המחבל החמוש היווה סכנה לכוחות, אשר נטרלו והרגו אותו".

ברשות המחבל נמצאו חגורת נפץ מוכנה להפעלה, רימון ואמצעי לחימה נוספים. ההערכה היא, כי נטרולו סיכל פיגוע נוסף.

תגיות:פיגוענסיואב גלנטצומת מגידו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה