חדשות בארץ

סמוטריץ’ בניו יורק: "נרגיע את הרעשים הפוליטיים בקרוב – עם מתווה מוסכם"

שר האוצר נפגש בניו יורק עם בכירי ההנהלה הבינלאומית של סיטי בנק, והביע את ביטחונו ביציבותה הפוליטית והכלכלית של ישראל: "ההשקעה במדינת ישראל היום היא אחת ההשקעות הכי בטוחות והכי מניבות"

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השוהה בביקור בארה"ב, נפגש היום (שלישי) עם בכירי ההנהלה הבינלאומית של סיטי בנק, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, במטה הבנק בניו יורק.

במהלך הפגישה דן השר עם בכירי הבנק בהשלכות של עליות הריבית בעולם על האינפלציה, על השווקים ועל יציבות הבנקים בארה"ב, בנושאי השקעות בינלאומיות, שווקים בינלאומיים, ההשפעה של קריסת SVB ו-Signature Bank על יציבות הבנקים, שוק המשכנתאות, השקעות בטכנולוגיה וסקירה על הדינמיקה העכשווית של הכלכלה האמריקאית והבינלאומית.

"בשבוע האחרון שוק הבנקאות עבר טלטלה", אמר סמוטריץ'. "ראינו התערבות של הפד, ועדיין מדינת ישראל עוקבת מקרוב על ההשפעות הרוחביות על הבנקים והכלכלות הבינלאומיות והישראלית בפרט".

סמוטריץ' ציין כי "כלכלת ישראל חזקה ויחסית קלה לניהול בעיתות משבר. השוק הישראלי והבנקאי הוא שוק קטן ויציב, מה שמאפשר גידור סיכונים ושמירה על איתנות השוק הישראלי. שיתוף הפעולה של הכלכלה הישראלית עם הכלכלות הבינלאומיות ימשיך ויצמח, ודווקא הטלטלות העולמיות פותחות צוהר לכלכלה הישראלית שהיא כאמור קטנה ויציבה להשקעות בינלאומיות בישראל, ואנחנו נמשיך ונפעל כדי שזה יקרה".

בהתייחסו למחאות בישראל נגד הרפורמה המשפטית, אמר שר האוצר: "להערכתי, את הרעשים הפוליטיים נדע להרגיע בתקופה הקרובה, באיזה שהוא מתווה מוסכם כזה או אחר שכולם ידעו לחיות איתו, לפחות המיינסטרים. זה שבסוף בפוליטיקה אופוזיציה רוצה להפיל ממשלה – זה חוק טבע בכל העולם, ומזה לא צריך להיבהל. נרגיע את השווקים ואת הכלכלה. ההשקעה במדינת ישראל היום היא אחת ההשקעות הכי בטוחות והכי מניבות".

תגיות:ארה"בבצלאל סמוטריץ'הרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה